Fr

BRANDS

Isabel Meirhaeghe (Bel & Bo): "Misschien gaat de consument iets bewuster, lokaler kopen?"

Donderdag 9 April 2020

Isabel Meirhaeghe (Bel & Bo):

Als er een sector is die de impact van de lockdownmaatregelen bruusk en onverbiddelijk te voelen kreeg, was het wel die van de mode. Natuurlijk waren heel wat merken en ketens al online aanwezig, maar de e-commerce volstaat wellicht niet om de 'fysieke' verkoop aan het stralende begin van de lente op te vangen. Isabel Meirhaeghe, marketing manager van Bel & Bo, mikt in elk geval op het plaatselijke karakter van haar merk - een familiebedrijf - om de periode na de crisis het hoofd te bieden.

De fysieke winkels zijn gesloten, maar online kan er nog wel geshopt worden. Gebeurt dat dan ook? En zien jullie gedragsverschuivingen in de aankopen?
Er wordt online geshopt, de omzet van de webshop stijgt, maar kan natuurlijk nooit de omzet van onze 95 winkels evenaren. Gedragsverschuivingen in aankoop zien we niet direct. Klanten kopen wel zeer actiegericht.
 
Wellicht heeft de crisis ook een impact op het marketing- en communicatiebeleid. Zo ja welke? Zijn er campagnes geannuleerd? Waarom (niet)? Zijn er bijgekomen?
Print en affichage campagnes werden gepauzeerd; alles wordt nu ingezet op de digitale communicatiekanalen. Online communicatie is nu dé beste manier om onze klanten te bereiken in hun kot.

Onze slogan luidt ‘tijd voor kleur’  en staat voor een nieuw kleurbeeld om de veertien dagen… We willen onze klanten blijven inspireren met nieuwe mode, leuke blogberichten en vooral: positieve vibes, dit via onze webshop, nieuwsbrieven, FB en instagram

Wat is de boodschap die jullie willen momenteel willen uitdragen?
Blijf in je kot en steun de Belgische ondernemers.
 
Hoe zien jullie de periode na de crisis? Inzake consumentengedrag, maar ook inzake jullie rol als merk in de samenleving? En natuurlijk ook als adverteerder?
We hebben natuulijk geen glazen bol, misschien gaat de consument iets bewuster, lokaler kopen? Maar het kan evengoed zijn dat ze snel terug vervallen in hun oude gewoontes.

Als merk wil ik benadrukken dat Bel&Bo als Belgisch familiebedrijf duurzaamheid altijd heel belangrijk gevonden heeft, hier gaan we ook verder op inzetten. Daarnaast zullen we ook het  lokaal karakter van onze winkels verder onderstrepen.

Archief / BRANDS