Fr

BRANDS

Tazo lanceert een zweverige podcast in samenwerking met een rapper (Focalys)

Woensdag 1 April 2020

Tazo lanceert een zweverige podcast in samenwerking met een rapper (Focalys)

In de Verenigde Staten lanceerde Tazo in maart een originele actie die nogal veraf staat van de gangbare codes in de sector. Het theemerk van Unilever werkte samen met de gangstarapper RZA, medeoprichter van de Wu-Tang Clan, aan de creatie van een podcast van 30 minuten die bedoeld is om te relaxen en te mediteren.

De podcast kreeg als naam ‘Guided explorations’ en is beschikbaar op Spotify en Apple Music. Hij begint met een intro van RZA die uitlegt hoe je je ontspant en je creatief potentieel kan losmaken. De intro wordt gevolgd door vijf afleveringen die bestaan uit muziek en tussenkomsten van de rapper die de luisteraars uitnodigt om te relaxen. De podcast wordt gepromoot op de sociale media van de twee partners. Het merk post ook nog supplementaire content op zijn Instagrampagina en nodigt luisteraars uit om ideeën uit te wisselen rond de podcast via de hashtag #CampTAZO.

De lancering van de podcast stelt Tazo in staat om zich te onderscheiden van zijn concurrenten. Het merk linkte zich aan een beroemdheid waar geen enkel ander theemerk aan gedacht zou hebben. Tazo zet in op de podcast, een kanaal dat de laatste jaren zeer populair is in de Verenigde Staten (63 miljoen luisteraars in 2019 versus 19 miljoen in 2013, volgens Edison Research). Het merk biedt vooral aan de talloze consumenten wat die vandaag verwachten: een ontspannende sessie die ze eender waar en wanneer kunnen beluisteren...

Archief / BRANDS