Fr

BRANDS

Wendy's bevoorrecht zijn 3,6 miljoen followers (Focalys)

Woensdag 18 Maart 2020

Wendy's bevoorrecht zijn 3,6 miljoen followers (Focalys)

Wendy’s lanceerde zopas een originele actie in de Verenigde Staten, meer bepaald ter promotie van zijn eerste ontbijtmenu. De fastfoodketen kreeg het idee om zijn Twitter-pagina even op privé te zetten om aldus zijn 3,6 miljoen volgers een speciaal aanbod te serveren.

De actie werd op 4 maart gevoerd. Op die dag maakte Wendy’s zijn Twitter-pagina even privé om zijn volgers een gratis Baconator sandwich aan te bieden en dit bij alle bestellingen boven de 5 dollar die gedaan werden via de leveringsdienst DoorDash.
 
Tegelijkertijd vroeg de keten aan zijn volgers om zijn concurrenten te taggen in tweets met de hashtag #WendysBreakfastBattle om zo andere twitteraars aan te sporen de Twitter-pagina van Wendy’s te volgen. Het was de enige manier om de promotiecode voor het aanbod te ontvangen. De fastfoodketen publiceerde de meest populaire tweets overigens op een gigantische billboard op Times Square in New York, om aldus zoveel mogelijk personen te laten zien wat ze aan het missen waren.
 
Een Twitter-pagina privé maken met de bedoeling zoveel mogelijk mensen aan te sporen die te volgen, is een verrassend idee. Het initiatief past in een strategie waarbij de abonnees van Wendy’s naar waarde worden geschat door ze te duidelijk te maken dat ze bij een bevoorrecht clubje horen. Daarnaast werden andere consumenten die wel oren hebben naar het aanbod en ongeduldig zijn om deze community te vervoegen, aangetrokken.
 
De strategie heeft zijn vruchten afgeworpen, aangezien de keten tijdens de 36 uur dat zijn platform in ‘lockdown’ was 10.000 aanvragen tot inschrijving op zijn Twitter-pagina kreeg.

Archief / BRANDS