Fr

BRANDS

Burger King verpest de laatste Star Wars in ruil voor een Whopper (Focalys)

Woensdag 22 Januari 2020

Burger King verpest de laatste Star Wars in ruil voor een Whopper (Focalys)

In Duitsland bedacht Burger King een ongewone promotieactie. ‘The Spoiler Whopper’ hangt samen met de release van de nieuwste Star Wars. De fastfoodketen trakteerde alle gebruikers van zijn mobiele app op gratis Whoppers, als ze akkoord gingen om op voorhand te weten wat er zoal in de film gebeurt. Daartoe integreerde Burger King een voice coupon op zijn app en vroeg het de gebruikers een tekst boordevol spoilers betreffende de film voor te lezen. Wie de deal aanvaardde, kreeg een bon voor een gratis Whopper in een van de verkooppunten van de keten.
 
Om de actie te promoten verspreidde de keten via zijn sociale netwerken een spot met een restaurant dat voor de gelegenheid een beetje ‘aangepast’ was: op de menu’s, frietzakjes en burgerdoosjes stonden spoilers, terwijl er ook audio spoilers te horen waren in de fastfood.
 
De video toonde klanten die ingingen op het aanbod, maar werd wel vertoond in ‘safe’ modus, zodat er niets verklapt werd aan de andere kijkers.
 
Nog even preciseren dat de spoilers in de reclame het niet rechtstreeks over Star Wars hebben, aangezien de rechten niet gekocht werden (maar de toespelingen liggen voor de hand).
 
Deze originele actie was al bij al niet zo uniek als je zou denken. Uber Eats organiseerde in april vorig jaar al een soortgelijke promotieactie ter gelegenheid van de start van het laatste seizoen van Game of Thrones.

Archief / BRANDS