Fr

BRANDS

Burger King roept klanten van McDo op om te ontsnappen aan de clowns van McDo (Focalys)

Woensdag 23 Oktober 2019

Burger King roept klanten van McDo op om te ontsnappen aan de clowns van McDo (Focalys)

Naar aanleiding van de Duitse release van de film ‘It Chapter 2’ orkestreerde Burger King een gedurfde marketingoperatie onder de noemer ‘Escape The Clown’. Wanneer klanten een restaurant van McDonald's bezochten, ontvingen ze automatisch een locatiegebaseerd bericht op hun Facebook- en Instagrampagina. Daarin werden ze uitgenodigd om in te loggen op de Burger King app en een artikel in het magazine ‘Air’ van McDo te scannen.

Lezers werden meer bepaald aangespoord om de recensie van de eerder genoemde film, gepubliceerd op pagina 5, te scannen. Terwijl ze dit deden, verschenen op hun schermen en via augmented reality rode opblaasbare ballonnen, met het opschrift ‘Escape the Clown’, verwijzend naar de beroemde Ronald McDonald. Door op een van de ballonnen te klikken, wonnen mobiele gebruikers een kortingsbon voor de aankoop van een Whopper. Voor slechts een cent kregen ze de hamburger bij Burger King. De MyBK-app bood zelfs een ‘ontsnappingsroute’ aan die klanten naar de dichtstbijzijnde Burger King leidde.

De deelnemers kregen maar x aantal minuten en moesten rennen om op tijd te komen in het restaurant. Het is de eerste keer dat een merk het kanaal van een concurrent kaapt om klanten aan te moedigen het merk de rug toe te keren. De deelnemers werden aangespoord om zo vlug mogelijk tot actie over te gaan als ze van het aanbod wilden profiteren. Dit werd gedaan door een stopwatch toe te voegen in de app.

Archief / BRANDS