Fr

BRANDS

Aude Mayence (Delhaize): "OOH diende om het concept van de Magische Groenten te installeren"

Dinsdag 8 Oktober 2019

Aude Mayence (Delhaize):

De bekende campagne van de Magische Groenten van Delhaize en TBWA die enkele maanden geleden klein en groot bekoorde, won een Silver op de laatste Effie Awards. Wie kan dat beter toelichten dan Aude Mayence, VP marketing bij Delhaize en Marketer of the Year 2018?
 
Kun je ons eerst even herinneren aan de context van de campagne en de voornaamste media die ingezet werden?
Retail beperkt zijn marketing vaak tot een prijs, een folder. Vertrekken vanuit de consument, een sterk insight en producten ontwikkelen op basis van zo’n insight, betekent een heuse verandering in retail. Zoals in dit geval, de vaststelling dat het moeilijk is om bepaalde kinderen fruit en groenten te doen eten en dan uitpakken met een unieke verpakking die helemaal bedoeld is om daar iets aan te doen, dat is wat we gedaan hebben. Dat was de sleutel van het succes.
 
Op mediavlak namen affichage en digital een centrale plaats in de campagne in. Met een sterke visual om de verbeelding van kinderen en ouders te prikkelen. OOH diende om het concept van de magische groenten te installeren.
 
Hoe zie je affichage in het algemeen?
Affichage heeft volgens mij twee bestaansredenen: werken aan de merkpositionering of ze activeren. Maar het is een medium waarvoor keuzes moeten worden gemaakt en daar kampen marketeers nog al eens met problemen. Het is onmogelijk alles te willen zeggen in affichage. Voor de lancering van de magische groenten, speelden we in op de installatie van het concept zonder de promotie.
 
Wat zijn de positieve neveneffecten van een behaalde Effie Award?
Het genereert enorm veel trots en energie voor de teams. Ze worden gemotiveerd om nog meer de link naar de buitenwereld te leggen. De Effies barsten van de inspirerende cases die de nieuwsgierigheid naar partners prikkelen.

Archief / BRANDS