Fr

BRANDS

Center Parcs vestigt de aandacht op een regengevoelig billboard (Focalys)

Woensdag 22 Mei 2019

Center Parcs vestigt de aandacht op een regengevoelig billboard (Focalys)

Flashback naar een vernieuwende actie die eind 2018 plaatsvond in Nederland. In Rotterdam kunnen de herfst- en winterperiodes erg regenachtig zijn. Center Parcs besliste in oktober vorig jaar om het grijze weer te gebruiken voor een origineel billboard.

‘Het Regen Billboard’ is een billboard op groot formaat en was een maand lang geïnstalleerd nabij het winkelcentrum Alexandrium in Rotterdam. Het was uitgerust met watergevoelige inkt waardoor het reageerde op regen. De affiche verscheen dus enkel wanneer de hemelsluizen opengingen en verdween wanneer het droog werd (enkel het Center Parcs logo was dan nog zichtbaar). Aan voorbijgangers werd bij regen gevraagd of ze genoeg hadden van de regen om hen aldus uit te nodigen om te reserveren voor een paradijselijk verblijf in Center Parcs. Boodschap: ‘Genoeg van de regen? Boek een last-minute!’.

Doel van de actie was voorbijgangers warm maken voor het subtropische zwembad Aqua Mundo waar de temperatuur heel het jaar land 29 graden bedraagt. De actie is interessant, aangezien ze de boodschap contextualiseert zonder gebruik te moeten maken van data, in tegenstelling tot andere weergevoelige campagnes die eerder gelanceerd werden. Center Parcs optimaliseerde met een eenvoudige print zijn communicatie voor een sleutelperiode, namelijk een periode waarin de blues niet veraf is…

Archief / BRANDS