Fr

BRANDS

Virgin Radio terug naar kindertijd om zijn artiesten te promoten (Focalys)

Dinsdag 30 April 2019

Virgin Radio terug naar kindertijd om zijn artiesten te promoten (Focalys)

Om de artiesten die bij hem ontdekt werden in de schijnwerpers te plaatsen, lanceerde Virgin Radio in februari een originele campagne op het internet, met als thema ‘Zij zetten hun eerste stappen bij Virgin Radio’. Het offensief kaapte de zoekopdrachten van de fans van Jaïn, Angèle, Ofenbach en The Pirouettes op YouTube: de klassieke reclame van de pre-roll werd vervangen door de ‘kinderlijke’ versie van de clip die de surfers wilden bekijken. Die waren opgenomen met kinderen die eigenaardig hard op het eerder genoemde viertal leken. De minivideo’s werden vergezeld met de boodschap ‘Deze artiest zette zijn eerste stappen op Virgin Radio’.
 
De campagne werd ondersteund op de sociale netwerken, in de pers en via affichage in de Parijse metro. Er werd ook een online wedstrijd georganiseerd: internauten werd gevraagd om een foto van zichzelf als kind te posten (#mespremierspas). Daarmee maakten ze kans om een concert van een van de vier artiesten bij te wonen.

Archief / BRANDS