Fr

BRANDS

New Balance zet mijlen om in bier (Focalys)

Woensdag 17 April 2019

New Balance zet mijlen om in bier (Focalys)

Ter gelegenheid van de volgende Marathon van Londen op 28 april wil New Balance lopers aanmoedigen om goed voorbereid aan de start te komen. Daartoe lanceerde het merk een originele actie onder de noemer ‘The Runaway’. Die beloont de deelnemers met gratis bier afhankelijk van het afgelegde aantal mijlen. 

Mobiele gebruikers werden uitgenodigd om de Strava fitness-app te downloaden en zich vervolgens in te schrijven voor de uitdaging ‘The Runaway from New Balance’. Daar wachten hen vier uitdagingen. De mijlen die ze tijdens hun trainingen verzamelden en die berekend werden door de app, konden vervolgens ingewisseld worden voor pintjes in een Londense bar die voor de gelegenheid door het leven ging als ‘The Runaway Pub’. Bij wijze van voorbeeld: 40 mijlen gaven recht op drie pintjes en 20 mijlen op twee pintjes. 

De mijlen werden omgezet in valuta op een ‘Runaway-kaart’ die geïntegreerd was in de Strava app en die verbonden was met een Apple- of Google-betalingssysteem. Deelnemers moesten alleen maar hun account op de smartphone presenteren om hun pintjes te krijgen. De bar nodigde de bezoekers ook uit om ter plaatse te oefenen in een fitnessruimte in de kelder. Het initiatief werd gepromoot op newbalance.co.uk en op de sociale media van het merk.

Met deze originele actie probeert New Balance op een leuke manier de aandacht te trekken van hardlopers die geneigd zijn om de sneakers in zijn winkels te kopen.Verder is het idee om geleverde inspanningen te belonen met momenten van gezelligheid interessant, aangezien het beantwoordt aan een behoefte die naar verluidt sterk leeft bij de consumenten.

Archief / BRANDS