Fr

BRANDS

Clear Channel ontstresst Stockholm met een DOOH expo

Zondag 10 Maart 2019

Clear Channel ontstresst Stockholm met een DOOH expo

Voor de lancering van zijn digitale schermen in de metro van Stockholm voert Clear Channel tot 24 maart een digitale kunstexpo via 250 smart screens in het metro- en stadsspoornet.
 
‘The Emotional Art Gallery’ omvat zes originele werken die speciaal ontworpen werden om de strijd aan te binden met negatieve emoties. Recent onderzoek toonde immers aan dat de inwoners van Stockholm de meest gestresseerde van Zweden zouden zijn.
 
Er werden zes internationale kunstenaars geselecteerd om een bepaald positief gevoel uit te beelden – vreugde, vrede, dynamisme, kalmte, liefde en veiligheid. Elk daarvan is de tegenhanger van een negatief gevoel dat opgevangen wordt bij de reizigers. Dat gebeurt aan de hand van een algoritme dat de dynamische en openbare gegevens analyseert in de zoekopdrachten van Google, de sociale netwerken, persartikels en verkeersinformatie. Aldus wordt bepaald of de mensen verdrietig, angstig, moe, gestresseerd, geïrriteerd of bang zijn en zo het vereiste tegengewicht te kunnen bieden.

Archief / BRANDS