Fr

BRANDS

Citroën laat families hun eigen wapenschild creëren (Focalys)

Woensdag 20 Februari 2019

Citroën laat families hun eigen wapenschild creëren (Focalys)

Citroën lanceerde in december een originele marketingactie onder de noemer ‘My Family Logo’ en dit om zijn nieuwe Berlingo te promoten. Door zich aan te melden bij citroen-myfamilylogo.fr konden de surfers een wapenschild met daarop hun familienaam ontwerpen. In vijf eenvoudige en ludieke stappen (vorm, kleur, symbolen, totemdier en familienaam) konden de deelnemers een gepersonaliseerd wapenschild ontwerpen uit 22 mogelijke combinaties. De surfers moesten daarna alleen nog maar hun totemdier downloaden op hun computer of smartphone en indien ze dit wensten dit delen op de sociale media.

Om de dienst te promoten, postte het merk op zijn Facebook- en Twitter-pagina vijf wapenschilden van echte of ingebeelde families: de familie Citroën, Ewing, Potter, Zavatta/Pinder, alsook de Britse koninklijke familie. De deelnemers konden via een wedstrijd ook hun wapenschild thuis ontvangen, naast stickers, magneten en gepersonaliseerde T-shirts met daarop hun familienaam.
 
De website ‘My Family Logo’ is beschikbaar in Frankrijk, Italië, Portugal, Zwitserland en Duitsland. Het initiatief is interessant, want het biedt families een heel aantal mogelijkheden om trots hun ‘tribe’ uit te dragen en dit in een tijdperk waarin consumenten op zoek zijn naar herkenningspunten. Citroën maakte van de gelegenheid gebruik om de slogan van het model te verspreiden: ‘We hebben de familie niet uitgevonden, maar wel de wagen die erbij hoort’ (‘On n’a pas inventé la famille, mais la voiture qui va avec’).

Archief / BRANDS