Fr

MEDIA

Uber mikt op Journey Ads

Maandag 24 Oktober 2022

Uber mikt op Journey Ads

Uber gaat het gebruik van reclame uitbreiden naar zijn hele ecosysteem via het Journey Ads-programma. Uber Advertising staat sinds vorig jaar onder leiding van Mark Grether (voormalig directeur van Amazon Advertising, ex-CEO van Sizmek en medeoprichter van Xaxis) en is van plan op gegevens gebaseerde en locatiegebonden reclame aan zijn klanten aan te bieden in verschillende vormen, van het versturen van e-mails naar zijn 220 miljoen gebruikers tot het invoegen van advertenties in zijn Uber- en Uber Eats-apps en het installeren van tablets in zijn voertuigen, zoals hier wordt beschreven.
 
“Via onze reclamedivisie kunnen we grote merken helpen een relatie met de consument op te bouwen door hen in contact te brengen op een moment dat de klant de meeste aandacht heeft”, zegt Mark Grether.
 
Uber suggereert ook dat advertentie-inkomsten kunnen helpen de kosten van ritten laag te houden zonder te raken aan de verloning van de chauffeur. In ieder geval verwacht Dara Khosrowshahi, de CEO van Uber, 1 miljard dollar aan inkomsten tegen 2024 (tegenover 350 miljoen dollar in het tweede kwartaal van vorig jaar).
 
Ter herinnering: concurrent Lyft lanceerde afgelopen zomer ook een advertentiedivisie, wat wijst op een nieuwe trend bij bedrijven die een eigen app en gebruikersgegevens hebben.

Archief / MEDIA