Fr

INTELLIGENCE

Het nieuwe CIM uit de startblokken

Donderdag 23 November 2023

Het nieuwe CIM uit de startblokken

Het CIM profiteerde van de traditionele CommPass-sessie gewijd aan de presentatie van zijn studies om aan de markt te onthullen hoe zijn missie de komende maanden zal worden geherdefinieerd, en dit in samenspraak met alle spelers van de tripartite: media, bureaus en adverteerders.
 
“We hebben onze missie geherdefinieerd en daar volgt een aantal strategische taken uit”, aldus Stefan Lameire. “Credibility In Media blijft onze baseline, maar het CIM zal evolueren naar een customer-centric en crossmedia aanpak, en dus niet meer media-centric. Daarbij zal digital een centrale rol spelen.”

“Het CIM zal ook co-creatief werken, en dus niet meer alles zelf willen doen”, voegt de voorzitter van het CIM toe. “Het staat open voor samenwerkingen met derde partijen. We willen voortaan ook een always on aanpak hanteren en zullen niet meer enkel naar buiten treden als er een studie wordt gepubliceerd. We willen aldus ons steentje bijdragen aan het lokale ecosysteem en onze data gebruiken om nuttige insights en conclusies voor de markt voor te stellen.”
 
“Er zal ook gestreefd worden naar synergieën tussen de diverse studies”, vervolgt Stefan Lameire die benadrukt dat het CIM zijn organisatie zal afstemmen op deze doelstellingen en taken. “Het CIM wil efficiënter en innovatiever worden dankzij de nieuwe managementwijze ‘One Agenda, One Team’. Daartoe willen we naar een kleinere raad van bestuur evolueren, met een grotere rol voor de strategische comités en een nieuwe interne werking die meer project-based is, onder leiding van onze nieuwe general manager Koenraad Deridder.”
 
Dit alles werd uit de doeken gedaan in een video, geproducet in samenwerking met MM en gefilmd in de toekomstige kantoren van het CIM. De video wordt aan elkaar gepraat door Stefan Lameire en bestaat verder uit drie interviews met Wilfried Celis, Hugues Rey en Luc Suykens, in hun hoedanigheid van vertegenwoordigers van respectievelijk de media, de bureaus en de adverteerders.

Archief / INTELLIGENCE