Fr

MEDIA

Fun Radio naar RMB

Zondag 4 Februari 2024

Fun Radio naar RMB

Volgens onze bron heeft IPM Group beslist om de regie van Fun Radio aan RMB toe te vertrouwen. De groep werkt reeds met de regie samen voor de merken van LN (tv en radio).

Fun Radio, dat vorig jaar overgenomen werd door de groep van François le Hodey, werkte tot nog toe samen met DPG Media Advertising en Rossel voor de commercialisering van zijn merk. En dit sinds de overname van RTL Belgium en het voormalige IP, de historische partners van Fun sinds zijn oprichting in België meer dan 33 jaar geleden.

De komst van Fun Radio in het portfolio van RMB zou de regie in staat moeten stellen om zich te positioneren als de nummer een in Franstalig België op het vlak van audio gericht naar jongvolwassenen, met ook nog de radiomerken NRJ, Tipik, Tarmac en Jam.

In de laatste CIM RAM-studie noteerde Fun bijna 136.000 luisteraars. Die luisteren gemiddeld 159’ per dag naar de zender. Zijn marktaandeel bedraagt 4,4% waarmee de zender zich netjes schaart tussen NRJ (4,5%) en Tipik (4,3%).

Archief / MEDIA