Fr

MEDIA

Netflix publiceert "bereikcijfers" voor eerste semester

Woensdag 13 December 2023

Netflix publiceert

Een première. Voor het eerst heeft Netflix heeft een .xls-bestand vrijgegeven met 18.000 regels, die overeenkomen met de kijktijd van evenzoveel titels, oftewel 99% van de content die het platform tussen januari en juni 2023 aanbood.
 
Dit ‘Engagement Report’ dat nu twee keer per jaar zal verschijnen, gaat (iets) verder dan de traditionele wekelijkse Top 10 en Most Popular rapporten die tot nu toe beschikbaar waren. Het geeft het aantal uren aan dat content bekeken is, de datum waarop de content online werd gezet en de reikwijdte van de verspreiding (wereldwijd of niet).
 
Tijdens de presentatie van dit rapport erkende Ted Sarandos, co-CEO van Netflix, dat het gebrek aan data en transparantie een “context van wantrouwen” rond zijn bedrijf had gecreëerd. Iets wat hij hoopt te verhelpen.
 
Uit het rapport blijkt onder andere dat de twee best bekeken series seizoen 1 van ‘The Night Agent’ en seizoen 2 van ‘Ginny & Georgia’ zijn, met respectievelijk 812 miljoen en 665 miljoen kijkuren. Andere vaststelling is het groeiende succes van niet-Engelstalige content, zoals Spaanse en Zuid-Koreaanse producties, die goed zijn voor ongeveer 30% van de kijktijd.

Archief / MEDIA