Fr

MEDIA

DOOH en programmatic boosten resultaten van JCDecaux

Zondag 28 Januari 2024

De JCDecaux-groep publiceerde zijn financiële resultaten voor 2023 en bevestigt dat digitale affichage en programmatic advertising inderdaad de belangrijkste stimulansen voor OOH-media zijn.
 
Terwijl de wereldleider in de sector een omzetstijging van 7,6% boekte (tot € 3,57 miljard, +8,7% in organische groei), groeide DOOH met 21% en is nu goed voor iets meer dan 38% van de inkomsten van de groep.
 
De reclameomzet van het programmatic platform VIOOH steeg met 63,5% tot iets meer dan € 100 miljoen. Dit vertegenwoordigt 8% van de digitale inkomsten van de groep. JCDecaux beschouwt dit als een bron van extra inkomsten uit data-driven campagnes en nieuwe adverteerders.
 
“Het ecosysteem van programmatic DOOH is terrein blijven winnen, aangedreven door de dynamiek en het groeiende aantal DSP's dat is aangesloten op VIOOH, dat nu actief is in 22 landen, waaronder Displayce in 53 landen”, aldus JCDecaux.

Archief / MEDIA