Fr

MEDIA

DPG Media introduceert zijn Ad Manager in België

Donderdag 16 November 2023

DPG Media introduceert zijn Ad Manager in België

“Overal in Europa en de Verenigde Staten komen de grotere lokale mediabedrijven op de proppen met digitale advertentieplatformen als alternatief voor het aanbod van internationale platformspelers. Denk maar aan de Schibstedt Media Group in Noorwegen, Axel Springer in Duitsland en Vox Media in de Verenigde Staten. Bij DPG Media besloten we te focussen op een inkoopplatform waar brand safety, controle en privacy de sleutel zijn”, aldus Stefan Havik, chief digital officer van DPG Media bij wijze van inleiding.
 
Na een testperiode van een jaar en na de lancering in juni van dit jaar in Nederland rolt DPG Media vandaag zijn Ad Manager uit in België. Dat is een buying platform voor de online inventory van de talloze DPG Media-merken. Met de Ad Manager wil DPG Media adverteerders een lokaal en betrouwbaar alternatief bieden voor de dominantie van globale platformen.
 
Het platform stelt adverteerders volgens DPG Media in staat om op een effectieve manier zelf digitale advertentiecampagnes op te zetten, te beheren en te optimaliseren op het zijn Trusted Web, DPG Media’s netwerk van kwaliteitscontent in een brand safe en privacyvriendelijke omgeving. Het kan naar eigen zeggen de brand safety garanderen aangezien er in het buying proces geen derde partijen worden betrokken.
 
Het platform maakt gebruik van de first-party data van DPG Media en is geïntegreerd met Datalab, het self-service dataplatform van het mediabedrijf. Hierdoor kunnen adverteerders een beroep doen op de uitgebreide targetingmogelijkheden in alle browser- en appomgevingen, aangezien het platform volledig vrij van third-party cookies en identifiers opereert.
 
De Ad Manager biedt naast de standaard IAB display formaten toegang tot DPG Media’s eigen Seamless Ads. Deze Seamless Ads, die niet beschikbaar zijn voor aankoop in third-party platformen, kunnen in het platform ontworpen worden met behulp van de ingebouwde design studio.
 
Naast een betere brand safety levert de vereenvoudigde inkoopketen volgens het mediabedrijf ook besparingen en betere campagneresultaten op, belooft DPG Media.
 
Uit de resultaten van de bétatest waaraan  adverteerders zoals Decathlon, Bosch, Colruyt en Renault deelnamen, blijkt dat een aankoop via de Ad Manager 39% lagere kosten per duizend zichtbare vertoningen (vCPM), 24% lagere kosten per duizenden vertoningen (CPM) en 54% lagere kost per clicks (CPC) noteert ten opzichte van inkoop via de gevestigde trading platformen.
Samengevat, zo stelt DPG Media, “is een media-investering van 1 euro in je campagne 1 euro media-inzet”.
“Met Ad Manager komt alles samen: onze investeringen in first party data, nieuwe impactvolle advertentieformats, een onafhankelijke technische infrastructuur én premium content."

"Dat alles is nu toegankelijk via een makkelijk te gebruiken oplossing die veilig, transparant en toekomstbestendig is én zonder enige technologie fee”, vat Stefan Havik samen.
 
“Het digitale deel in de mediamix neemt alsmaar toe en DPG Media heeft de voorbije jaren niet stilgezeten om op deze uitdaging een antwoord te bieden aan onze adverteerders”, aldus Wim Jansen, de nieuwe chief commercial officer van DPG Media Belgium. “Ons uitgangspunt is het optimaliseren van hun ROI en het maximaliseren van hun impact. Bij deze missie worden we geconfronteerd met een gefragmenteerd medialandschap en complexere privacyreguleringen. Daarom is er nood aan diepgaande lokale marktinzichten.”
 
“DPG Media is met zijn breed aanbod aan lokale en digitale merken de ideale partij voor die behoefte aan lokale verankering”, benadrukt de CCO nog. “Dat willen we verwezenlijken met onze heldere data, schaalbaar bereik en grondige kennis van alle kanalen. Die zaken brengen we samen in de Ad Manager. We hebben alles in huis om merken toegang te bieden tot de digitale consument.”
 
De AD Manager werd onthuld tijdens het DigitalComité, een event dat de digitale markt wil verbinden met de toekomst van digitale reclame. De presentatie is hierna beschikbaar.

Archief / MEDIA