Fr

MEDIA

CTV: GroupM streeft naar standaardisering van reclameformaten

Vrijdag 5 Januari 2024

CTV: GroupM streeft naar standaardisering van reclameformaten

Eind vorige week kondigde GroupM een samenwerking op industrieniveau aan met de grote videostreamingdiensten in de Verenigde Staten om het kopen, plaatsen en meten van reclame binnen streaming te vereenvoudigen voor adverteerders. De samenwerking, die de GroupM Ad Innovation Accelerator gedoopt werd, wil aldus engagement tussen adverteerders en hun bereik herdefiniëren. Partners van het eerste uur zijn BrightLine, Disney, KERV, NBCUniversal, Roku, Telly, en YouTube, maar het project staat open voor andere partners.

Vanuit hun gemeenschappelijke visie willen de partners werken aan nieuwe schaalbare en niet-traditionele reclameformaten voor streamingdiensten en CTV door meer geavanceerde digitale technologieën te integreren die de connectie tussen merken en kijkers zullen verruimen en meetbare resultaten opleveren voor deelnemende adverteerders.

Het programma zal eerst worden uitgerold in de Verenigde Staten voor GroupM-klanten bij Mindshare, Wavemaker en EssenceMediacom. Volgens voorspellingen van This Year Next Year zullen de reclamebestedingen in CTV in 2024 met zo’n 15% groeien, zowel in Noord-Amerika als in Europa.

Archief / MEDIA