Fr

MEDIA

Super Bowl: alweer duizelingwekkende cijfers

Dinsdag 13 Februari 2024

Super Bowl: alweer duizelingwekkende cijfers

We zijn het gewend, maar het blijft ons verbazen. Volgens de eerste kijkcijfers van Nielsen bereikten CBS en de verschillende digitale platformen van de Paramount-groep een recordaantal kijkers voor de uitzending van de afgelopen Super Bowl, met gemiddeld meer dan 123 miljoen kijkers (+7%), onder wie 120 miljoen voor het CBS-netwerk en het Paramount+-platform alleen.
 
CBS wijst erop dat de editie van 2024 ook de meest bekeken via streaming was in de geschiedenis van de Super Bowl, met record kijkcijfers op Paramount+. Precieze cijfers werden echter niet vrijgegeven.
 
Wat de reclame-inkomsten en het reclamebereik betreft, heeft EDO Ad EnGage het over 757,2 miljoen dollar - nog een record - voor de 87 spots die nationaal op tv werden uitgezonden en die 10,6 miljard impressies genereerden. 
 
De drie grootste adverteerders (met een investering van elk ongeveer 35 miljoen dollar) waren Verizon (met Beyoncé), Universal Pictures (met een reeks trailers voor de komende bioscoopreleases) en Temu, het Chinese platform waar iedereen het over heeft. Temu was voor het tweede achtereenvolgende jaar aanwezig met een 30’’-spot van eigen makelij die over de hele avond vijf keer werd uitgezonden.

Archief / MEDIA