Fr

MEDIA

Ontspannen, informeren en verbinden: het motto van RTL Belgium

Zaterdag 3 Februari 2024

Ontspannen, informeren en verbinden: het motto van RTL Belgium

Enkele dagen na de RTBF heeft ook RTL een balans opgemaakt van 2023, het jaar van de rebranding van al zijn merken, en dit via een (keurig gepresenteerd) online rapport “met beelden en cijfers”.

"We zetten enthousiast ons plan voort dat we eind 2022 hebben ingezet, met zijn drie strategische prioriteiten: het stimuleren van de aankoop en creatie van sterke content; het versterken van onze merken én het versnellen van onze digitale transformatie”, aldus Guillaume Collard. De CEO van de groep voegt eraan toe dat deze aanpak zijn positionering versterkt “als de onbetwiste leider in entertainment, actualiteit en het creëren van verbondenheid binnen de Franstalige gemeenschap in België, met daarbij ook aandacht voor onze lokale verkankering.”
 
Van de talloze cijfers die RTL in de verf zet, onthouden we vooral de mooie resultaten van zijn platform RTL play: 48.152.055 streams voor 823.177 gebruikers en een gemiddelde kijkduur in streaming van 26’; 25% van de gebruikers komt uit de groep ‘first screen (tv)’ en 11% is ‘exclusive tv’. Net als bij Auvio zijn de meest bekeken programma's fictie (33%), maar in het geval van RTL play ook telenovelle en soaps (30%) én entertainment (19%).

RTL wijst ook op het succes van zijn nieuwe lokale producties, waaronder vooral ‘Cache Cash’ (33% marktaandeel in de 18-54 leeftijdsgroep), ‘La meilleure friterie’ (33%) en ‘Flagrants Délits’ (27%).

Verder lichtte de groep een tipje van de sluier wat betreft de nieuwigheden zoals ‘Destination X’, ‘Starmaker", ‘Maintenant ou Jamais’, ‘Niveau 4’ en ‘L'île de la Tentation’… “We zullen in 2024 blijven investeren in onze kernmissies: mensen ontspannen, informeren en verbinden”, besluit Guillaume Collard.
 

Archief / MEDIA