Fr

MEDIA

BRUZZ zet het jaar in met een nieuwe identiteit

Maandag 15 Januari 2024

BRUZZ zet het jaar in met een nieuwe identiteit

Vlaams-Brusselse Media  introduceert een gloednieuwe slogan, een vernieuwde frisse huisstijl en een nieuwe app en ‘mobile first’ website voor BRUZZ. De doelstelling is de positionering van BRUZZ als uniek en multimediaal Brussels mediamerk versterken.

‘Brussels is capital’ vervangt ‘You are the City’ als slogan. De nieuwe baseline zet de toon waarmee BRUZZ zich de komende jaren wil profileren als dynamisch en verbindend mediaplatform van, voor en over Brussel.
 
“Deze nieuwe slogan bevestigt onze journalistieke identiteit en onze maatschappelijke betrokkenheid. Ik ben erg trots op het team van BRUZZ dat deze drievoudige lancering mogelijk heeft gemaakt”, aldus commercieel directeur Ineke Le Compte.
De nieuwe slogan gaat bovendien gepaard met een nieuwe en herkenbare visuele en auditieve huisstijl over alle platformen van BRUZZ. Hij wordt gekenmerkt door botsende en contrasterende kleurvlakken die verwijzen naar de diversiteit en de veelzijdigheid van Brussel, als een soort weerspiegeling van de tegenstellingen die zo kenmerkend zijn voor onze hoofdstad. Verder krijgen de labels BRUZZ Ice, BRUZZ Select en BRUZZ Ket een meer uitgesproken profilering, met een apart logo en eigen kleuridentiteit.

De vernieuwde auditieve huisstijl belichaamt volgens het merk dan weer de ziel van Brussel, met al haar initiatieven, tegenstellingen en weerhaken. De stad heeft een donkere en rauwe kant, maar ook een bruisende muziekscène en een levendig uitgaansleven. Dat ruwe, botsende en opzwepende karakter voel je in de soundscapes en jingles van BRUZZ radio, die een stadszender pur sang wil zijn.

Met de stem van de Brusselse muzikant en producer David Numwami heeft BRUZZ ook zeer bewust gekozen voor een minder voor de hand liggend, maar eigentijds en origineel geluid. 
 
Op digitaal vlak komt BRUZZ met een gloednieuwe app en mobile first website. De volledige architectuur daarvan is vernieuwd.

Het geheel wordt gepromoot door een branding campagne in Brussel en op verschillende media van BRUZZ. Blikvanger is een MIVB-tram waarop een enorme sticker is geplakt met de boodschap ‘BRUZZ-Brussels is capital’. De tram zal onder meer op lijn 81 rijden.

BRUZZ kon rekenen op de externe hulp van experten van Today (visuele huisstijl), Boost (implementatie huisstijl in televisieformat), Sonhouse (auditieve huisstijl), Wieni (webbouwer), Egghunter (baseline), Studio Beshart (campagne) en de MIVB (bestickerde tram).

Archief / MEDIA