Fr

MEDIA

'Pourquoi': waarom Proximus terecht in de actie van Le Soir stapte

Zondag 3 December 2023

'Pourquoi': waarom Proximus terecht in de actie van Le Soir stapte

De eerste fase van de ‘Pourquoi’-actie van Le Soir, die in de zomer van start ging met de steun van Proximus, loopt ten einde en als we de cijfers van de krant en zijn regie mogen geloven, is ze een succes... over de hele lijn.
 
Ter herinnering: in het kader van “Waarom?” campagne die lezers wil aanzetten zich af te vragen waarom, om beter te begrijpen waarom, stelde de redactie van het dagblad zichzelf voor de uitdaging om aan de abonnees vragen te stellen die ze in alle transparantie zou beantwoorden. In amper één week tijd werden meer dan 1.000 vragen verzameld. Tot op heden hebben de journalisten van Le Soir er meer dan 570 behandeld.
 
Elk antwoord is verwerkt in een artikel, video of podcast. Daarnaast verscheen op 30 september een dossier in Le Soir waarin meer dan 200 (!) vragen werden beantwoord over de werking, de redactie en de onafhankelijkheid van de krant.
 
Tegelijkertijd ontwikkelde Rossel Advertising samen met Proximus een exclusieve crossmediale en eventgebaseerde marketingcampagne. Het resultaat: meer dan twee miljoen pageviews op het web en de app, 460.000 views van de ‘Waarom’-video’s en 1,16 miljoen lezers van de krant.
 
“Met meer dan 550.000 bezoekers op Lesoir.be en 75.000 op de speciale app waren de Franstaligen zeer betrokken bij deze actie. De artikels werden ondersteund door meer dan 10 video's die bepaalde thema’s belichtten”, aldus de regie. “Bovendien bereikte onze partner Proximus met zijn 29 reclame-inlassingen zomaar even 1.167.440 Franstalige lezers. Dat partnerschap genereerde meer dan 15 miljoen contacten en een opmerkelijke OTS van 13,06.”
 
De case movie van de actie staat hier.

Archief / MEDIA