Fr

MEDIA

Waarom Walmart $ 2,3 miljard op tafel legt voor Vizio

Dinsdag 20 Februari 2024

Waarom Walmart $ 2,3 miljard op tafel legt voor Vizio

De Amerikaanse retailer Walmart heeft de overname aangekondigd van connected tv-fabrikant Vizio voor een bedrag van naar schatting 2,3 miljard dollar.
 
De overname van Vizio en zijn SmartCast besturingssysteem moet de retailer in staat stellen om op nieuwe manieren met zijn klanten te communiceren, met name door hun tv-ervaringen thuis aan te bieden, en om het gerichte aanbod van zijn Walmart Connect reclamenetwerk te versterken door de reclameoplossingen van Vizio "samen te voegen" met het bereik en de gegevens van Walmart.
De retailer gelooft dat de combinatie van CTV en retailmedia een belangrijke impact zal hebben op de ontwikkeling van Walmart Connect. Het interne advertentienetwerk van de groep, dat in 2021 werd gelanceerd, genereerde vorig jaar zo'n 3 miljard dollar aan advertentie-inkomsten. Dit was een stuk minder dan de inkomsten van Amazon, waarvan verwacht werd dat ze in 2022 zo'n 38 miljard dollar zouden bereiken, maar desondanks vertoonde het een opmerkelijke groei van 30%.
 
Volgens het persbericht van Walmart is het ecosysteem van Vizio gebaseerd op meer dan 18 miljoen actieve accounts (+400% sinds 2018). Het grootste deel van de winst van het bedrijf komt uit de advertentiebusiness (BVOD) die voortkomt uit zijn Platform+ oplossingen, waarmee adverteerders zich kunnen richten op specifieke doelgroepen via content die wordt uitgezonden op Vizio VTC's. Platform+ heeft meer dan 500 adverteerders als klant. Volgens verschillende analisten zou de overname van Vizio de groei van de reclameactiviteiten van Walmart met 27% kunnen stimuleren.

Archief / MEDIA