Fr

MEDIA

Netflix-reclametarieven nu al stof tot discussie

Vrijdag 2 September 2022

Netflix-reclametarieven nu al stof tot discussie

Elke dag komen we iets meer te weten over het toekomstige AVOD-aanbod van Netflix, zonder dat de informatie daarom door de groep wordt bevestigd. Zo maakte Wall Street Journal onlangs melding van contacten met mediabuyers. Netflix en zijn partner Microsoft zouden hun tarieven hebben voorgesteld die als buitensporig worden beschouwd, of althans veel hoger liggen dan het gemiddelde in de Verenigde Staten. De krant heeft het over een CPM van 65 dollar, of zelfs 80 dollar voor addressable campagnes.
 
Volgens dezelfde bron is Netflix van plan om het bedrag dat merken kunnen investeren te beperken tot 20 miljoen dollar per jaar, om te voorkomen dat een advertentie te vaak zou verschijnen. Ook wordt verwacht dat de inventaris zal worden beperkt tot 4 minuten per geprogrammeerd uur.
 
Netflix zal naar verwachting in november een eerste versie van zijn advertentieplatform uitbrengen en begin 2023 zijn AVOD-aanbod lanceren.

Archief / MEDIA