Fr


Close

MEDIA

Netflix zet de wereld op zijn kop met 'Stranger Things'

Donderdag 2 Juni 2022

Netflix zet de wereld op zijn kop met 'Stranger Things'

Ter gelegenheid van de release van het nieuwe seizoen van 'Stranger Things', dat sinds de release op 27 mei al alle kijkcijferrecords heeft gebroken met 287 miljoen kijkuren in drie dagen, heeft Netflix een wereldwijde activatie gelanceerd waarbij een beroep wordt gedaan op diverse bureaus (BBH in het VK, Giant Spoon in de VS en Dude in Italië om er maar een paar te noemen). Het idee is om meeslepende portalen te creëren die toegang geven tot "een omgekeerde wereld", zoals die onder de oppervlakte van Hawkins, het stadje in Indiana waar de serie zich afspeelt.  

Voorlopig heeft Netflix al 15 mythische plaatsen overgenomen, zoals het Empire State Building in New York, Bondi Beach, het Piazza del Duomo in Milaan, de Gran Malecón in Barranquilla, de Gateway of India in Mumbai, de Menara Tower in Kuala Lumpur, het Guggenheim in Bilbao, enz.  
In Londen bijvoorbeeld plaagde Netflix zijn fans in de week voor de lancering van de serie met een reeks valse, op de jaren '80 geïnspireerde reclameposters die aanwijzingen bevatten over de locatie van het portaal in de wijk Shoreditch. Zonder Netflix of 'Stranger Things' te vermelden, verwezen de posters in plaats daarvan naar de plots, personages en locaties van de serie.  

Eenmaal ontdekt, leidde het portaal naar een donkere tunnel waarin zich aan het einde een reconstructie bevond van het Surfer Boy Pizza restaurant (een iconische locatie in de serie), waar bezoekers een "Demogorgonzola" pizza aangeboden kregen ....  Meer details hier.

Archief / MEDIA