Fr

MEDIA

Brightfish: "9 juni is een glorieuze dag"

Woensdag 9 Juni 2021

Brightfish:

Een van de versoepelingen waar we de afgelopen maanden het hardst naar uitkeken, was wellicht de heropening van de filmzalen. Vanwege de unieke beleving die ze nog steeds toevoegen aan de soms langverwachte releases, maar ook omdat het zoveel leuker is reclamespotjes daar te ontdekken. En omdat we weten hoe blij ze bij Brightfish zullen zijn.  

"Als ik mij niet vergis is het acht maanden na de laatste sluiting", aldus Patrick Van Dijck, managing director van de regie. "Het was geen gemakkelijke periode om eerlijk te zijn. We hebben wel alles op een rijtje kunnen zetten en de organisatie is ondertussen leaner en meaner geworden."  

"Echt stilgelegen hebben we niet, omdat onze online events nog wel liepen, waardoor er nog steeds content moest geproduceerd worden", aldus Frederik Braem, creative services director bij Brightfish. "De laatste maanden en zeker weken is het tempo opnieuw gestegen omdat er opnieuw creatieve briefings kwamen van adverteerders die samen met ons opnieuw licht op die grote schermen wilden zien." 

Ondertussen investeerde Brightfish ook in een spiksplinternieuwe planning en distributiesoftware die "the big cinema advertising boys" in onder andere de UK en de US gebruiken. "Die moeten ons de volgende jaren heel wat creatieve mogelijkheden geven", aldus Van Dijck.  

Tegelijk werkte de regie ook verder aan het Hello Cinema concept dat vorig jaar voor het eerst getest werd voor de eerste lockdown. "Het idee is simpel: film jezelf waarin je antwoordt op een vraag die we stellen (bijvoorbeeld: vertel ons waarom jij de grootste Cinema Superfan bent) en stuur dat filmpje naar ons via Hellocinema.be. De leukste inzendingen komen kort daarna in een montage op groot scherm", zegt Braem.  

"De eerste reacties uit de markt zijn goed. En er zitten verschillende long formats aan te komen. Want waar kan je beter een mooie 60" zien dan bij ons?", besluit de MD die overigens een filmisch verlanglijstje heeft om u tegen te zeggen: Cruella en Zappa deze maand en Roadrunner in juli. "Frederik en ik zijn beiden nogal hevige fanboys van Anthony Bourdain." En Nomadland natuurlijk, de eerste film die de creative services director gisteravond gezien zal hebben op het witte doek. "Ik heb cinema vreselijk gemist, niet enkel als werknemer van Brightfish, maar ook gewoon zelf. Ik kijk er ongelooflijk naar uit om opnieuw samen met mensen van buiten mijn gezin ongestoord naar een scherm te kijken en volledig op te gaan in een verhaal. 9 juni is een glorieuze dag."

Archief / MEDIA