Fr

MEDIA

Wat we als marketeer kunnen leren van The Bachelorette, door Steven Verbruggen (AdSomeNoise)

Zondag 16 Mei 2021

Wat we als marketeer kunnen leren van The Bachelorette, door   Steven Verbruggen (AdSomeNoise)

Drie kandidaten bleven over: Ivan, beetje the bad guy. Immatuur. Fun. Het had haar ex kunnen zijn. Wouter, thicks al boxes, maar heeft te lang gewacht om zich bloot te geven en Django, de ideale schoonzoon, dolverliefd maar woont te ver.

Django valt als eerst af. Als het niet haalbaar is, gaat het niet gebeuren. Wouter bijt vervolgens in het zand. De afwijzing is hard en in een sfeer van de kroniek van de gemiste kans. De keuze voor Ivan stond namelijk al vast. De Bachelorette was verliefd. Ze weet dat het om de foute redenen is, maar een coup de foudre stop je niet. Een paar maanden later loopt de relatie op de klippen om alle voorspelde redenen.

Hoe kunnen we er voor zorgen dat mensen verliefd worden op onze producten, of adverteerders op onze agencies?

Niet met logica alleen. Logica wordt vooral gebruikt in het postrationalisatie proces. Maar als de logica helemaal niet klopt dan stopt het onmiddellijk (Django). Het juiste product is ook niet genoeg (Wouter). Wel met het juiste verhaal, het (creatief) idee, de visualisatie van wat het zou kunnen zijn (Ivan). De mening van de omgeving doet er ook toe. En timing is alles (Wouter)

En ik zeg eerlijk: Ja ik heb naar The Bachelorette gekeken;-)

Archief / MEDIA