Fr
Close

MEDIA

USA: Amazon rondt de kaap van 10% marktaandeel op de digitale reclamemarkt

Donderdag 8 April 2021

Volgens eMarketer vertegenwoordigde het triopolie Google, Facebook en Amazon vorig jaar 64,4% van de digitale reclamekoek in de Verenigde Staten (63% in 2019). Net als bij e-commerce heeft het ‘bedrijfje’ van Jeff Bezos het meest geprofiteerd van de digitale versnelling: de advertentie-inkomsten van Amazon in de Verenigde Staten stegen met 52,5% tot 15,73 miljard dollar. Het marktaandeel steeg van 7,8% in 2019 naar 10,1% in 2020 vs. 25,2% voor Facebook en 28,9% voor Google.
 
Voor 2021 voorspelt eMarketer dat de reclameactiviteiten van Amazon met nog eens 30% zullen groeien tot meer dan 20 miljard dollar. Amazon verovert meer bepaald marktaandeel van Google in de zoekresultaten. Zijn aandeel zou volgens eMarketer 19% van search in de Verenigde Staten moeten vertegenwoordigen.

Archief / MEDIA