Fr
Close

BRANDS

Polestar, de elektrische auto 2.0: zij hebben hem getest, deel 4

Woensdag 14 Oktober 2020

Polestar, de elektrische auto 2.0: zij hebben hem getest, deel 4

Sinds 25 juli herbergt Brussel 's lands eerste Polestar Space. Bezoekers kunnen er kennismaken met het gelijknamige elektrische automerk dat net als Volvo toebehoort aan de Chinese groep Geely. Met zijn ambitieuze digital first aanpak wil de nieuwkomer de autosector naar een nieuw, duurzamer tijdperk katapulteren. Het milieubewuste en digitaal geïnspireerde rijplezier krijg je er zomaar bij.  

En omdat één beleving nu eenmaal meer zegt dan 1000 woorden, vroegen we vier professionals uit onze sector of ze bereid waren de Polestar 2 een dagje uit te testen en vervolgens verslag uit te brengen van hun ervaring. Na Ben Jansen (CCO, DPG Media), Nicolas Lambert (directeur, Fairtrade Belgium) en Antoinette Ribas (creative, Ogilvy Social.Lab) is dit de laatste geteuigenis in onze reeks: die van Thierry Geerts, CEO van Google Belgium... Uiteraard kon hij alleen maar overtuigd worden door deze wagen die een infotainment systeem aan boord heeft dat gebruikmaakt van Android Auto en Google apps.  

"Ik rijd al elektrisch en dat is gewoon fantastisch. Het rijcomfort wordt soms onterecht onderschat, net zoals de rust die uitgaat van een stille motor en het automatisch schakelen. Je bestuurt je wagen met een enkele pedaal waarmee je de snelheid bepaalt. Een rempedaal heb je niet meer nodig, waardoor rijden verrassend relax en eenvoudig wordt, zodat je je kunt concentreren op de weg." De baas van Google Belgium beschouwt de Polestar 2 als een marktopener en vindt de vijfde deur beslist een extra voordeel.

Bovendien is hij - hoe kan het ook anders - helemaal weg van de stemcommando's die op een hele natuurlijke manier functioneren. "Je smartphone is overbodig in deze wagen. Hij is gewoon ingebouwd. Dat is niet alleen mooier maar ook minder gevaarlijk; je wordt immers niet afgeleid door binnenkomende berichten of meldingen. Dat is een fundamenteel verschil. Volgens mij kijken mensen vandaag eerst naar de multimediamogelijkheden en dan pas naar de PK, want die zijn beiden tegenwoordig aan elkaar gewaagd."
Powered by Polestar

Archief / BRANDS