Fr

PARTNER CONTENT

Welke plaats voor Retail Media in de marketing funnel?

Maandag 19 September 2022

Welke plaats voor Retail Media in de marketing funnel?

“Retail Media is er niet om een medium te vervangen, het komt bovenop het bestaande aanbod en vult het merkverhaal aan door touchpoints met het publiek toe te voegen in verschillende stadia van de funnel”, steekt Olivier Degrez, directeur van MMD, van wal.
 
In een video met verschillende media-experts afkomstig van de bureaus herinnert MMD ons aan het belang van last mile/last click marketing en het vermogen van Retail Media om consumentenervaringen te stimuleren “los van de promoties die voornamelijk bestaande klanten bereiken”, zoals Sascha Van der Borght, CMO van Publicis Groupe, het formuleert;
 
“De rol van MMD is zeker niet om promoties te pushen”, bevestigt Olivier Degrez. “Wij handelen op het snijvlak van de reclameregie en het mediabureau, door alle Delhaize shoppers te converteren naar gekwalificeerde doelgroepen voor de merken en uiteindelijk naar kopers van deze merken.”
 
In dit verband beschikt MMD over een groot aantal offline en online touchpoints, waaronder meer dan 800 reclameblokken in de winkels waar boodschappen kunnen worden gepersonaliseerd met behulp van Delhaize-data. Dit DOOH-aanbod is beschikbaar voor directe verkoop en zal vanaf oktober ook toegankelijk zijn in programmatic. Dit is een primeur!
 
Daarnaast herinnert Jean-Michel Depasse aan het belang om deze data-gerelateerde technologieën te kunnen activeren en, meer in het algemeen, een voortrekkersrol te spelen, “vooral als je weet dat 80% van de transacties plaatsvindt in de fysieke retail, en dat daar niet snel verandering zal in komen”, besluit de chief digital officer van GroupM.
 
Deze video is hier te zien.

Archief / PARTNER CONTENT