Fr

PARTNER CONTENT

Automatische migratie naar Google Analytics 4, bent u er klaar voor?

Woensdag 1 Maart 2023

Automatische migratie naar Google Analytics 4, bent u er klaar voor?

De huidige versie van Google Analytics verdwijnt, en website-eigenaren moeten de nieuwe versie van de tool - Google Analytics 4 (GA4) - opnieuw configureren.

Op 1 maart 2023 begon Google automatisch GA4-eigenschappen aan te maken in alle standaard Google Analytics-accounts, waardoor website-eigenaren zich moeten herconfigureren naar deze nieuwe versie van de tool. Dit kan leiden tot verwarring bij de interpretatie van gegevens en met name accountstructuren - vooral voor grotere organisaties waar de nomenclatuur en structuur cruciaal zijn om toegang tot gegevens binnen de organisatie mogelijk te maken. Het is daarom essentieel om proactief te migreren naar GA4 om toekomstige complicaties te voorkomen.

Programmads heeft een oplossing ontwikkeld om deze automatische upgrade te omzeilen en kan website-eigenaren helpen een soepele overgang naar GA4 te maken. Met een toegewijd team en dienstenaanbod kunnen we Google Analytics gebruikers (gratis en betaald) door het migratieproces begeleiden.
De migratie naar GA4 is noodzakelijk omdat het verbeterde datatracking- en analysemogelijkheden biedt, waaronder machine learning en cross-device analytics. GA4 heeft ook verschillende synergieën met programmatische tools zoals DV360, waardoor nauwkeurigere targeting en meting van programmatische campagnes mogelijk is.

Volgens Google brengt GA4 het nieuwste op het gebied van machine learning en datamodellering, waardoor het voor marketeers eenvoudiger wordt om inzichten te verkrijgen over kanalen, platforms en apparaten heen.

Bij Programmads begrijpen we het belang van een soepele en succesvolle overgang naar deze nieuwe versie van GA4. Met dit in gedachten hebben we ons team van experts versterkt om aan de groeiende vraag in de markt te voldoen, waaronder de komst van Kristine Roke, een expert in de Google-omgeving, die onze klanten bij deze verandering zal ondersteunen.

Kortom, de migratie naar GA4 is essentieel voor websitebeheerders om de curve voor te blijven en het gedrag van hun online publiek nauwkeurig te volgen. Met onze oplossing en toegewijde team kan Programmads merken en website managers helpen om een gecontroleerde overgang naar GA4 te maken en te profiteren van de vele voordelen, waaronder verbeterde data tracking en analyse en synergieën met programmatic tools zoals DV360.

Archief / PARTNER CONTENT