Fr

PARTNER CONTENT

Hoe Neutrogena de klanten van Delhaize wist te bekoren

Woensdag 16 Maart 2022

Hoe Neutrogena de klanten van Delhaize wist te bekoren

Ontdek een maand lang elke week hoe merken communiceerden rond productinnovatie door zich te associëren met de experts van MMD en de acties, voorgesteld door het mediabureau van Delhaize. Vandaag is het woord aan Neutrogena en zijn recente campagne rond Glow Boost, een revitaliserende dagcrème.
 
Het merk Neutrogena (Johnson & Johnson), dat een breed gamma aangepaste huidverzorgingsproducten aanbiedt (gezicht, handen, lippen, voeten, enz.), geniet sinds enkele jaren een groeiende bekendheid dankzij een nieuwe positionering: het spreekt met name het grote publiek aan, vooral via de distributie. Dit is een van de redenen waarom het merk een beroep deed op MMD om buzz te creëren rond de lancering van Glow Boost, zijn gezichtscrème voor alle huidtypes, in alle Delhaize-winkels in mei 2021.
 
“Het algemene doel van deze activatie was in de eerste plaats om Neutrogena meer bekendheid te geven bij het grote publiek en om te communiceren over ons groeiende assortiment gezichtsverzorging”, zegt Laura Catherina De Cleen, brand activation manager voor Neutrogena. "Met de Glow Boost-campagne wilden we vooral vrouwen tussen 25 en 35 aanspreken. Om deze doelgroep, en meer algemeen de klanten van Delhaize, te bereiken, biedt MMD een brede waaier van acties en oplossingen aan in de winkel, online, OOH, print, enz. Om de impact te maximaliseren, heeft het merk gekozen voor een 360°-strategie.

Tijdens de lanceringsfase, dus de vier weken van mei, kreeg de activering concreet vorm door de inzet van een Stopper (een poster die loodrecht ter hoogte van het product op de rayonaangebracht is), een inlassing in de My Delhaize nieuwsbrief en communicatie via ZigZagvertising, de brochure aangeboden aan klanten die online bestellen. Bij deze communicatie hoorde ook een Glow Boost-staal.
 
Naast deze productactivatie bood het merk ook een 2+1 xbrand incl. Neutrogena promotie aan. Tijdens de promotie activeerde MMD de Glow Boost productdisplay op de website van Delhaize; de doelgroep werd getarget via de zoek- en categorieopties. Deze online aanwezigheid ging gepaard met digitale affichage van een promotie via de schermen aan de ingang van de winkel en radioboodschappen die in Delhaize-winkels werden uitgezonden.
 
De resultaten van deze verschillende activeringen werden uiteraard gemeten door MMD. In de vier weken dat de Stopper te zien was, bereikte hij niet minder dan 13,2 miljoen consumenten. De inlassing van de Neutrogena Glow Boost banner in de nieuwsbrief van Delhaize leverde een clickpercentage van 16% op bij de mensen die de nieuwsbrief openden.
 
“Al deze elementen hebben ervoor gezorgd dat ons Glow Boost-assortiment goed kon groeien, ook al ging de categorie in haar geheel op dat moment achteruit”, vertelt Laura Catherina De Cleen enthousiast. “In vergelijking met andere grote spelers in de huidverzorgingscategorie waren onze resultaten uitstekend. Wij hebben niet alleen veel klanten gewonnen, maar ook voldoende volume bereikt om onze aanwezigheid in de rayon op lange termijn veilig te stellen. Dit zou waarschijnlijk niet mogelijk geweest zijn zonder de marketingstrategie die met MMD uitgewerkt werd.”
 
Deze ervaring heeft Neutrogena ertoe aangezet ook in 2022 in samenwerking met MMD verdere acties te overwegen, waaronder een actie met Retinol Boost in mei.

Archief / PARTNER CONTENT