Fr

PARTNER CONTENT

Aline Mortier (JDE): "MMD presenteert de meest geschikte oplossingen voor onze noden"

Woensdag 30 Maart 2022

Aline Mortier (JDE):

Dit is het laatste deel van onze serie over hoe merken rond een innovatie communiceerden met MMD. Vandaag komen Jacobs Douwe Egberts en zijn nieuwe reeks compacte Senseo Espresso pads en het Origins-gamma aan bod.
 
In november vorig jaar lanceerde Jacobs Douwe Egberts een echte innovatie op de markt: een reeks compacte pads voor espresso of originele koffie, compatibel met alle machines.
 
“Senseo is het eerste merk dat dit compacte formaat lanceert, voor een nog rijkere koffie-ervaring, en daarom wilden we de gelegenheid aangrijpen om uit te pakken met een grote campagne, met name via Delhaize-winkels”, aldus Aline Mortier, Senseo Category Manager bij JDE. “Het idee was om top of mind te blijven bij de consument en tegelijkertijd een algemene impuls te geven aan ons klassieke pads-assortiment.
 
In samenwerking met MMD ontwikkelde het bedrijf een 360°-campagne, zowel in de winkel als online. De lancering omvatte een Stopper in de winkel, een poster op de zijkant van de rayon ter hoogte van de nieuwe pads, en een digitale display op schermen die bij de ingang en uitgang van de winkel waren geplaatst, meer bepaald in de buurt van de kassa's. Online werden banners gecreëerd die getarget werden op basis van zoekopdrachten en categorieën. Een banner met de aankondiging van de lancering van het nieuwe assortiment verscheen bijvoorbeeld als op de koffiecategorie werd geklikt.
 
Zodra de klanten op de hoogte waren van dit nieuwe gamma, was het de bedoeling hen ervan te overtuigen het product te kopen, met name via een Push Product for Free Collect-actie en een 1 + 1-promotie gedurende één week.
 
Meetbare resultaten in termen van zichtbaarheid
 
De grote vraag voor Jacobs Douwe Egberts, zoals voor andere merken die een beroep doen op MMD, is uiteraard hoe ze de impact van dit soort communicatie op de verkoop kunnen inschatten. MMD geeft gedetailleerde inzichten voor elke actie. Zo werden de digitale displays aan de ingang en aan de kassa door meer dan 750.000 klanten gezien en werd de Senseo-banner in de Delhaize e-mail aangeklikt door 16% van de mensen die de e-mail openden.
 
Dit alles heeft het Senseo-assortiment in staat gesteld zeer goed te groeien, ook al was de categorie in dezelfde periode aan het dalen. “We kunnen zeggen dat MMD een betrouwbare partner is voor activaties, of het nu gaat om kleine instore projecten of grotere projecten, zoals innovaties”, zegt Aline Mortier. “We werken een paar keer per maand met hen samen voor specifieke acties en we hebben ongeveer een keer per jaar een groot gesprek om ons algemene communicatieplan uit te rollen. MMD biedt ons dan de oplossingen die het best bij onze behoeften passen.”

Archief / PARTNER CONTENT