Fr

PARTNER CONTENT

Duivelse plannen, deel 1

Dinsdag 6 April 2021

Duivelse plannen, deel 1

Gedurende tien weken, in de aanloop naar het EK 2020, brengt deze wekelijkse rubriek je belangrijke informatie over de acties van RMB en zijn partners om dit grote voetbalevent te coveren, en over de kansen voor merken die zich hiermee willen associëren.
 
Het EK 2020 staat voor 51 wedstrijden van 11 juni tot 11 juli. Het tornooi waar de Rode Duivels tot de grote favorieten behoren, wordt integraal uitgezonden door de RTBF (La Une, Tipik en Auvio).
 
Gezien de gezondheidscontext – de kans is groot dat samenscholingen bij reuze- en andere schermen helaas nog steeds verboden zullen zijn – worden opnieuw bereikrecords verwacht. Bovendien waren de verwachtingen van de fans nooit zo hooggespannen als vandaag voor een EK: de kwalificatiewedstrijden alleen trokken al meer dan 2,4 miljoen fans (4+) op televisie en bijna 588.000 views op Auvio. 
 
In het algemeen wekt het UEFA-tornooi almaar meer enthousiasme dat de zomerse televisiebereikcijfers van de RTBF stimuleert. Dat blijkt uit de stijging met 20% van het televisietotaal die in 2016 opgetekend werd tijdens het vorige EK. Toen steeg de fair share van de RTBF  op de mannen 18-54 met 78%; op gezinnen met kinderen bedroeg de stijging 62%. Bij de 15-54-jarigen groeide de fair share met 44%, op de vrouwen 18-54 met 36%.
 
Samengevat zijn de bereikcijfers EK na EK exponentieel gegroeid en hoe verder de competitie vordert, hoe hoger het bereik. We komen nog op deze gegevens terug in onze volgende edities, maar stel je alvast even een finale met de Rode Duivels voor!
 
Duivelse aanbiedingen
 
Op het vlak van commerciële aanbiedingen rond het EK 2020 mikt RMB meer dan ooit op diversiteit, met producten en oplossingen die alle types adverteerders kunnen aanspreken.
 
Tot de nieuwigheden behoort het Red Devils 1+1 aanbod dat zopas gelanceerd werd. “Naast de packs met spots in de uurschijven die we kunnen verkopen op Tipik en op Une, biedt dit aanbod merken de mogelijkheid ‘à la carte’ aanwezig te zijn rond de wedstrijden van de Belgische ploeg, op voorwaarde dat de desbetreffende adverteerders zich ertoe verbinden een equivalent bedrag te investeren in minstens een andere wedstrijd zonder de Duivels”, aldus Gregory Vandenschrick.
 
“We hebben ook een alternatief aanbod uitgewerkt voor de wedstrijden op Auvio – wat betekent dat de spot die je op televisie zult zien op La Une en Tipik, niet dezelfde zal zijn als diegene die op hetzelfde moment in VOD wordt uitgezonden, aangezien de leeftijd op Auvio iets jonger is”, aldus de sales director van RMB.
 
Los daarvan biedt RMB nog een hele reeks gedeformatteerde formules voor specifieke content. Het gaat om een zestigtal magazines uitgezonden voor en na de wedstrijden van 18 en 21u op de RTBF-zenders: elementen genoeg om de creativiteit van de FLASH-cel te prikkelen.
 
Over magazines gesproken, ook nieuw is dat LN24 van de partij zal zijn met een studioprogramma gepresenteerd door Pierre Fagnart die gasten ontvangt. Dat wordt op de matchdagen uitgezonden tussen 23u15 en middernacht. Merken die hun naam hieraan willen verbinden als partner, zijn uiteraard welkom.
 
Last but not least herinneren we aan het unieke en vernieuwende DOOH-aanbod met Clear Channel: “Zoals zijn naam al aangeeft zal tijdens de ‘Goal of the Day’ het mooiste doelpunt van de dag uitgezonden worden: op de zenders van de RTBF natuurlijk, maar ook op straat, op de digitale schermen van Clear Channel”, zegt Gregory Vandenschrick. “Het gaat dus om een aanbod gecommercialiseerd door RMB dat digitale affichage en lineaire met digitale televisie combineert. Het is voor het eerst dat deze twee werelden samenwerken en ik ben ervan overtuigd dat het de eerste van een toekomstige reeks wordt.”
 
Meer info en details over de hele commerciële actie van RMB vind je hier.

Archief / PARTNER CONTENT