Fr

PARTNER CONTENT

Campaign in the spotlight: Urban Media in the picture met The Walt Disney Company

Maandag 9 Oktober 2023

Campaign in the spotlight: Urban Media in the picture met The Walt Disney Company

Ter gelegenheid van de langverwachte release van ‘Indiana Jones and the Dial of Destiny’ in juli bedacht en organiseerde Urban Media een unieke actie voor The Walt Disney Company. Op het programma: een levensechte filmervaring midden in een station.
 
“De release van de vijfde Indiana Jones was bijzonder belangrijk voor The Walt Disney Company. Daarom was het absoluut noodzakelijk om een breed publiek te bereiken en ze massaal naar de bioscoop te krijgen”, aldus Ariane Verrier (Senior Marketing Manager bij Disney).
 
“De context was bijzonder, want het was jaren geleden dat Indiana Jones nog op het witte doek te zien was. We moesten dus niet alleen de oorspronkelijke fans terugwinnen, maar ook jonge mensen aanspreken, en meer specifiek de leeftijdsgroep 15-34 jaar, die mogelijk nog nooit van de saga gehoord hadden, laat staan een van de films gezien."
Voor deze specifieke doelgroep was de uitdaging om 'Indiana Jones and the Dial of Destiny' te presenteren als een actiefilm, een genre waar ze bijzonder van houden.”

Om dit doel te bereiken deed de Marketing Manager een beroep op de creatieve unit van Clear Channel.
Head of Urban Media, Gaël Nyssens: “Ons actieterrein bleef zich uitbreiden met de groei van digital en de toevoeging van de stations in 2022: ze bieden grenzeloze mogelijkheden voor creativiteit, met een hyper-receptief publiek dat ons in staat stelt om sterke interacties te ontwikkelen. We hadden The Walt Disney Company al benaderd voor een BMW-activatie in Antwerpen-Centraal: we nodigden Ariane en haar team uit om hun te laten zien wat er in dit soort omgevingen mogelijk is."
Ze waren duidelijk overtuigd. “Toen het tijd was om de release van de nieuwe Indiana Jones-film te promoten, nam Ariane contact met ons op om te zien wat we konden doen om zoveel mogelijk mensen naar de bioscoop te krijgen.”
 
“Zoals bij elk project hadden we een lang gesprek met onze klant over verwachtingen en behoeften. Uiteindelijk kwamen we op het idee om een bioscoopervaring te creëren midden in het station, maar met de uitdrukkelijke voorwaarde dat het kader de realiteit van een echte bioscoop zo dicht mogelijk zou benaderen. Dat impliceerde twee vereisten in: ten eerste moesten de stoelen echte bioscoopzitjes zijn, ten tweede moesten het geluid en beeld optimaal zijn.”
 
Om de bioscoop rechtstreeks naar de pendelaars in Antwerpen-Centraal te brengen en hen een buitengewone bioscoopervaring te bieden, haalden Gaël Nyssens en zijn troepen zoals gewoonlijk alles uit de kast: dankzij de spitstechnologie van het Led Wall XL-scherm, uitgerust met een Sound Shower, konden de toeschouwers de boeiende eerste beelden van de beroemde Indiana Jones-saga ontdekken, terwijl ze konden genieten van een immersieve akoestische ervaring die in niets moest onderdoen voor een echte cinema.
 
Om de ervaring nog impactvoller te maken, werd het publiek door Kinepolis hostesses en promoboys in het station getrakteerd op popcorn. Dankzij deze authentieke toets werden de toeschouwers volledig ondergedompeld in de wereld van Indiana Jones en deelden ze in de voelbare opwinding van het avontuur dat hen te wachten stond.
 
Tegelijk zonden de Live Stations Billboards in Gent, Brussel-Zuid en Brussel-Centraal live beelden uit, zodat nog meer mensen van deze belevenis konden genieten en uitkijken naar de release van het nieuwe opus.
 
“We gaven zelfs posters van de film weg aan de kinderen in het station”, aldus een zichtbaar tevreden Ariane Verrier. “Deze activatie, bedacht en ontworpen met Clear Channel en Publicis Groupe, stelde ons in staat om de release van de nieuwe Indiana Jones op grote schaal te communiceren en tegelijkertijd toeschouwers die niet meer naar de cinema gingen een levensechte bioscoopervaring te bieden. De campagne was zeer effectief en onze doelstellingen werden ruimschoots gehaald, wat geen sinecure was gezien de intense concurrentie tijdens de zomermaanden.”
 
“Onze creatieve instelling zit ons in de genen”, besluit Gaël Nyssens. “Het is de drijvende kracht achter onze dagelijkse activiteiten en dat blijkt in de innovatieve oplossingen die we ontwikkelen, altijd met respect voor het milieu en in nauwe samenwerking met de adverteerders die ons hun vertrouwen schenken. Digitale schermen, de 3D Cube en de Sound Shower stellen ons in staat om meer interactieve en dynamische campagnes te creëren. Aldus bepalen we een nieuwe standaard inzake excellentie en innovatie in de markt. We zijn er trots op dat we zulke opmerkelijke resultaten hebben bereikt voor onze klanten.”
 
De actie is het resultaat van een samenwerking tussen The Walt Disney Company, Publicis Groupe, Outsight, Urban Media en Clear Channel.

Archief / PARTNER CONTENT