Fr

MEDIA

Wellicht einde van de rit voor Proximag

Zondag 11 Oktober 2020

Zoals te verwachten was, kondigde de groep Nethys aan dat hij overweegt een punt te zetten achter de activiteit van L’Avenir Advertising en die van huis-aan-huisblad Proximag, uitgegeven door de regie van Les Editions de l'Avenir en L'Avenir Hebdo.
 
Er werd een informatie- en consultatieprocedure opgestart met de vakbond, voor de Renault-procedure van start gaat (er staat een vijftigtal banen op het spel, waarvan een tiental overgenomen zou worden door IPM). Voorlopig laat L'Avenir Advertising weten dat de regie van L’Avenir(.net), Moustique(.be), Télé Pocket en le JDE voorgaat.
 
Ter herinnering, samen met Les Editions de l'Avenir en L'Avenir Hebdo behoorde L'Avenir Advertising tot de drie loten die door Nethys te koop waren gezet. De twee eerste (de krant L'Avenir met de magazines Moustique en Télé Pocket) werden in juli verkocht aan IPM dat wacht op groen licht van de concurrentiewaakhond om de deal met Nethys af te ronden. Bij gebrek aan een overnemer voor L'Avenir Advertising en Proximag lijkt de Luikse intercommunale nu vastbesloten de activiteiten stop te zetten.
 
Volgens Nethys is deze beslissing het gevolg van de financiële situatie waarin het bedrijf zich bevindt en van het ontbreken van een economisch model voor de gratis huis-aan-huisbladen.
 
Vorig jaar zag L’Avenir Advertising zijn omzet dalen van 9 naar 6,9 miljoen euro, goed voor een nettoverlies van 3,3 miljoen en een over te dragen verlies van meer dan 11 miljoen, aldus L'Echo.

Archief / MEDIA