Fr

MEDIA

NY Times verdient voor het eerst meer aan digital dan aan print

Donderdag 6 Augustus 2020

NY Times verdient voor het eerst meer aan digital dan aan print

The New York Times verdiende voor het eerst in zijn geschiedenis meer aan zijn digitale dan aan zijn papieren kranten. Dat maakte de groep bekend bij de publicatie van zijn kwartaalcijfers. De digitale abonnementen leverden 185,5 miljoen dollar inkomsten op (abonnementen en reclame), de papieren krant 175,4 miljoen dollar. De groep kreeg er 669.000 nieuwe digitale abonnees bij tijdens het tweede trimester, de sterkste groei ooit. Daarmee telt The Times in totaal 6,5 miljoen abonnees, waarvan 5,7 miljoen puur digitaal.
 
In een verklaring noemde CEO Mark Thompson deze inkomstenshift een mijlpaal in de transformatie van The New York Times. “We hebben bewezen dat het mogelijk is een positieve kringloop te creëren", aldus Thompson, "waarin overtuigd investeren in hoge kwaliteitsjournalistiek leidt tot diep engagement vanwege de lezers, dat op zijn beurt uitmondt in groeiende inkomsten."
 
Jammer genoeg kon deze toename de dalende inkomsten van de groep nochtans niet compenseren: meer bepaald de reclame-inkomsten daalden met 44%.
 

Archief / MEDIA