Fr
Close

MEDIA

Teads schoffeert Facebook en YouTube

Donderdag 28 Februari 2019

Geoffrey La Rocca, CEO van Teads France, dat zich positioneert als een kwalitatiever alternatief dan de grote platformen en dit dankzij zijn partnerships met grote mediaspelers, heeft op dinsdag 26 februari een e-mail gestuurd naar 200 CEO’s en CMO’s met als titel ‘En nu is het genoeg’ (‘Cela suffit!’) We lezen mee: “Vorige week ontdekten we dat YouTube nog maar eens geplaagd werd door een nieuw schandaal, namelijk dat het vrij spel geeft aan pedofielen (...). Tegelijkertijd onthulde een journalist van de LA Times dat Facebook adverteerders toestaat om gebruikers te targeten die geïnteresseerd zijn in de nazi's. Hoeveel schandalen zijn er nog nodig vooraleer adverteerders en bureaus beseffen dat ze die platformen beter links laten liggen?”.

De CEO van Teads France wijst er ook op dat “Google en Facebook bijna alle digitale reclamebestedingen naar zich toe trekken, terwijl ze regelmatig blijk geven van hun onkunde bij het modereren van content op hun platformen, noch een veilige omgeving voor merken kunnen verzekeren, noch prestaties van hun campagnes correct kunnen meten (...). Door te investeren in deze ondoorzichtige omgevingen, waar moderatie en metingen van derde partijen bijna niet bestaan, lopen adverteerders het risico het imago van hun merken in gevaar te brengen.”

Daarom adviseert Geoffrey La Rocca aan media buyers om hun investeringen in Facebook en Youtube op te schorten...

Archief / MEDIA