SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?


Je wachtwoord versturen
close

Bruno Heyndrickx (Topradio): "We hebben gemerkt dat een deel van de adverteerders DAB+ nog niet kent"

Vrijdag 23 Maart 2018


Bruno Heyndrickx (Topradio):
Enkele weken erkende Minister van Media Sven Gatz Topradio dan toch nog als een van de vier nieuwe netwerkradio’s die voorzien zijn in het frequentieplan. Oorspronkelijk was de licentie naar Hit! gegaan, maar Topradio trok naar de Raad van State om de toekenning aan te klagen. En zie, de zender onder leiding van Bruno Heyndrickx kreeg gelijk en zal binnenkort dus opnieuw te beluisteren zijn via FM. Tekst en uitleg door een tevreden directeur.
 
Topradio mag na een vonnis van de Raad van State blijven uitzenden op de FM-band als een van de vier netwerkradio’s. Hoe zal de zender zich in de toekomst positioneren ten opzichte van de andere netwerkradio’s?
Topradio zal de visie van de zender, zoals trouwens uitgebreid beschreven in de aanvraag tot erkenning, blijven verderzetten: een radio met een specifiek muzikaal profiel dat aanvullend is op de bestaande zenders.  Een muzikaal profiel met hoofdaccent: dansmuziek en nieuwe muziek. Hoofddoelgroep is de leeftijdscategorie van de 18-34-jarigen.
 
Vandaag is de FM-band slechts een van de manieren waarop mensen naar de radio luisteren. Waarom is die nog zo belangrijk voor jullie?
We hebben tijdens de (korte) periode dat we enkel digitaal te ontvangen waren gemerkt dat een deel van de adverteerders DAB+ nog altijd niet kent en het medium dan ook niet willen gebruiken op te adverteren.
 
Op dat punt is er dus nog behoorlijk wat werk aan de winkel voor alle spelers op de markt. Vanaf wanneer zullen jullie opnieuw in de ether uitzenden?
De aanvragen voor de zendvergunningen zijn in opmaak. De Vlaamse Regulator voor de media moet die technisch uitwerken. We verwachten dat we in de tweede helft van april de meeste FM-zenders opnieuw in de ether zullen brengen
 
Wat voor plannen koesteren jullie met jullie zender, bovenop de uitzending van radioprogramma's?
We willen de ploeg uitbouwen en de digitale platformen blijven promoten. In april lanceren we een nieuwe app die ook interactieve functies heeft. Daarnaast streven we naar een verhoogde aanwezigheid op de sociale media en we willen ons marktaandeel doen groeien.
 
Vandaag zijn jullie te beluisteren via DAB+, digibox, livestream en app. Hebben jullie zicht op welke profielen via welk device luistert?
Op dit ogenblijk niet, maar we overwegen om een grote enquête te lanceren die daar meer duidelijkheid over verschaft, zodra het FM-netwerk opnieuw volledig operationeel is.
 
Radio is een van de traditionele media die het vandaag nog steeds erg goed doen, zowel inzake bereik als wat de reclamebestedingen betreft. Waaraan dankt het deze goede gezondheid denk je? En wat is de grootste uitdaging voor de toekomst?
De grote uitdaging is dat ervoor zorgen dat er een voldoende divers aanbod is op de radio, zodat de potentiële luisteraars voldoende diverse muzikale genres vinden en niet uitwijken naar andere platformen. Radio heeft nog altijd een aantal troeven: het is gratis (geen dataverbruik), de audiokwaliteit is hoog, de ontvangers zijn goedkoop en het is portabel, alsook gemakkelijk in gebruik.
 
Tot slot nog een vraagje over TopRadio als merk. Zijn jullie van plan dat te diversifiëren, te benutten naar andere kanalen?
 De core van Topradio blijft radio, maar dan wel met actieve aanwezigheid op alle platformen die in aanraking komen met het medium en dat zijn voornamelijk de sociale media. Topradio is nu al een hechte community die Topradio trouwens zeer actief heeft ondersteund tijdens de voorbije maanden. Die gemeenschap willen we nog versterken.



ARCHIVE / MEDIA - AUDIOVISUAL






INTERVIEW

Christian Kévers (MediaCom), discrete rots in de branding

Christian Kévers (MediaCom), discrete rots in de branding



DOSSIER  



AMMA 2018: de gouden cases  


Het is dus Mindshare dat de titel van Agency of the Year op de AMMA Awards wint. Het bureau geleid door Gino Baeck wint ook een Gold in Best Use of Native & Content voor 'Open Kitchen'...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


BOA & BOCA: de gouden cases  


De Best of Activation hebben hun verdict bekendgemaakt. Dit jaar werden er 38 prijzen uitgereikt. Parallel met de BOA organiseerden de ACC en Custo voor het eerst de Best of Content Awards. Die...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Het CIM van de volgende generatie  


Hebben JIC’s (Joint Industry Committees) zoals het CIM nog een toekomst? En hoe ziet die er dan uit? Er werden tijdens het eerste trimester van het nieuwe jaar heel wat vragen gelanceerd binnen en...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier