Fr

MEDIA

De CDJ volgt voorbeeld van LaPresse.be

Dinsdag 9 April 2024

De CDJ volgt voorbeeld van LaPresse.be

In navolging van LaPresse.be eerder deze week lanceert de Raad voor deontologische journalistiek (de zelfregulerende instantie voor het beroep in Franstalig en Duitstalig België) haar eerste B2C sensibiliseringscampagne met een duidelijke boodschap: “Informeren is een vak”.
 
De CDJ zet de belangrijkste principes van zijn ethische code uiteen - waarheidsgetrouw en onafhankelijk rapporteren, eerlijk handelen en de rechten van mensen respecteren - en stelt zichzelf op als de garantie voor informatie die “het vertrouwen waard is”.
 
De campagne, die wordt gefinancierd door de Franstalige Gemeenschap en gemaakt werd door 87seconds, heeft drie doelstellingen: de CDJ bekend maken bij het grote publiek, aantonen dat de CDJ over een instrument beschikt om journalistiek werk in vraag te stellen en het engagement van de aangesloten media zichtbaarder maken, dit allemaal met de bedoeling het vertrouwen in de journalistiek te versterken.
 
De campagne loopt sinds 8 april op radio en tv, maar ook bij de bij de CDJ aangesloten uitgevers.

Archief / MEDIA