Fr

MEDIA

'Bundle' of streaming versie 2.0 in de Verenigde Staten

Woensdag 15 Mei 2024

'Bundle' of streaming versie 2.0 in de Verenigde Staten

Het wordt stilaan een grote trend. Een paar dagen nadat Disney en WDB aankondigden dat ze hun streamingdiensten Disney+, Hulu en Max gaan combineren, was het de beurt aan Comcast om de lancering aan te kondigen van een nieuw aanbod dat het streamingplatform Peacock van zijn dochteronderneming NBCU, Apple TV+ en Netflix combineert.
 
Deze nieuwe vormen van samenwerking tussen mediagroepen onderstrepen een evolutie in de markt waar samenwerking de concurrentie kan aanvullen, vooral in een segment dat zo verzadigd is als dat van de streamingdiensten die in een harde strijd om de aandacht van de kijker verwikkeld zijn.
 
Door verschillende diensten te bundelen, kunnen mediagroepen een grotere meerwaarde bieden en meer uiteenlopende content samenbrengen zonder de individuele abonnementen te vermenigvuldigen. Deze pakketten zijn ook bedoeld om churn tegen te gaan: abonnees profiteren van een completer en gediversifieerder aanbod dat de kosten van hun abonnement rechtvaardigt.
 
Een ander voordeel is dat platformen door samen te werken met andere diensten, zelfs concurrenten, beter kunnen onderhandelen over rechten, marketing- en distributiekosten kunnen delen en hun bereik op verschillende markten kunnen uitbreiden.
 
Tot slot maken deze bundels het ook mogelijk om gegevens te verzamelen over een breder en diverser gebruikersbestand, waardoor het inzicht in consumentenvoorkeuren en de effectiviteit van gerichte marketingstrategieën wordt verbeterd.

Archief / MEDIA