Fr

PARTNER CONTENT

Hoe Retail Media waarde creëert in een wereld waar de bescherming van privacy primordiaal wordt

Dinsdag 11 Juli 2023

Hoe Retail Media waarde creëert in een wereld waar de bescherming van privacy primordiaal wordt

Naar aanleiding van RetailCentrix 2023 presenteert Freedelity een reeks video's met enkele van de interessante talks op deze dag rond Retail Media.

Na Jean-Baptiste Aubry (Medi-Market), die ons zijn visie gaf op het verzamelen, organiseren en te gelde maken van data, is het deze keer de beurt aan Daan Onland, Director of Sales Benelux & Nordics bij Infosum, en Renout van Hove, Owner & Founder van GrowthAgent. Zij leggen uit hoe we ons voordeel kunnen doen met de kansen die Retail Media biedt, dankzij datasamenwerkingen die de privacy respecteren.

“Vandaag wordt dit soort samenwerkingen essentieel door een aantal factoren”, aldus Daan Onland die verwijst naar het wettelijke kader rond databescherming, de zoektocht van marketeers naar methoden om de effectiviteit van hun investeringen te meten en de nakende overstap naar een wereld zonder third-party cookies. “Daardoor worden de first party data die retailers verzamelen zeer waardevol”, benadrukt hij.

Om deze uitdagingen aan te gaan en relevante data-driven ervaringen te leveren, is samenwerking tussen merken, retailers en media owners essentieel geworden. “Platformen zoals Infosum vergemakkelijken veilige samenwerking rond data, terwijl privacy issues worden aangepakt, de groei van Retail Media wordt gestimuleerd en de privacy van klantgegevens wordt beschermd."

Binnen het ecosysteem van deze 'data clean rooms' kunnen merken samenwerken om hun acties te segmenteren, gepersonaliseerde communicatie te activeren en effectief verkoopresultaten te meten. Deze 'clean rooms' maken nu deel uit van de marketingstack die cloudopslag, CRM en CDP-platforms omvat, waardoor partners elkaars gegevens kunnen analyseren, zonder ze echter te delen of over te dragen.

Archief / PARTNER CONTENT