Fr

PARTNER CONTENT

Genereer groei via sociale media met MKKM

Maandag 22 Februari 2021

Genereer groei via sociale media met MKKM

Bij de start van 2021 waait een nieuwe wind bij MKKM. Vanaf nu focust het agency zich op prestaties via sociale media. Deze nieuwe aanpak vertaalt zich onder meer in een nieuwe huisstijl en een gloednieuwe website.
 
Mathieu Hosselet en Maha Karim-Hosselet, respectievelijk managing partner en founder & CMO van MKKM, vertellen waarom deze evolutie een cruciale volgende stap is voor MKKM. Zo willen ze het DNA van het agency maximaal benutten en een antwoord bieden op enkele recente marktontwikkelingen.
 
Performance is king! Wat betekent dat juist?
 
Het betekent simpelweg dat we onze diensten toespitsen op prestaties via sociale media. MKKM heeft altijd gepleit voor een link tussen sociale platformen en het bedrijfsleven. Onze sociale netwerkstrategieën zijn dan ook steeds gebaseerd op sterke zakelijke KPI's. Vandaag trekken we dat nog verder door: we focussen ons volledig op het genereren van inkomsten en leads en op het verrijken van databases voor onze klanten.
 
We waken voortdurend over de rentabiliteit van onze aanpak. Ons ultieme doel is groei genereren en tegelijkertijd bijdragen aan een betere margestructuur voor onze cliënten.
 
Jullie spreken over marktontwikkelingen. Welke evoluties hebben jullie geïnspireerd tot deze nieuwe aanpak?
 
Er zijn vandaag heel veel ‘content producers’ op de markt. Het communicatieluik van sociale media is dus goed voorzien. Bij MKKM willen we meer doen en verder gaan om waarde te creëren voor onze klanten. Het is een voortzetting van wat we nu al doen. Dankzij de goede resultaten van deze aanpak mogen we zeggen dat we bedrijven helpen om hun bedrijfsmodellen te moderniseren. Vandaag zijn ROI-gedreven marketingbenaderingen de norm geworden op de markt. Een norm die nog meer is verankerd door de razendsnelle digitalisering sinds COVID-19. Kort samengevat: ‘performance’ staat centraal bij al onze partners. Daarom is dat ook voor ons van essentieel belang.
 
Waarom focussen jullie op sociale media in jullie streven naar prestaties?
 
Daar zijn verschillende redenen voor. Allereerst spreken de cijfers voor zich: sociale media zijn een van de belangrijkste bronnen van verkeer voor Europese webshops. Volgens de laatste enquête van Matrix is het ook het meest efficiënte drive-to-web-kanaal. En het is een geweldige tool voor conversieoptimalisering dankzij de vele retargeting-mogelijkheden.
 
Daarnaast geloof ik dat creativiteit en technische kennis twee essentiële vaardigheden zijn voor acquisitie via sociale netwerken.
 
Op sociale media draait het rond visuele content en niet rond keywords. Die visuele content moet mensen aanzetten tot engagement en actie. Bovendien zijn sociale platformen de enige plek waar het grote publiek kan interageren met merken. Ook die dimensie moet worden geïntegreerd voor een efficiënt creatief resultaat.
 
Sociale platformen zijn uitgegroeid tot zulke gesofisticeerde marketinginstrumenten dat het een doorgedreven expertise vraagt om er het maximum uit te halen. Acquisitie via sociale netwerken is dus een job op zich. En nu al vijf jaar die van ons.
 
Hoe kijken jullie naar de recente evoluties bij Apple, Facebook en Google aan de andere kant van de Atlantische oceaan? Kan dat een impact hebben op jullie bedrijfsactiviteit?
 
De digitale marketingwereld is inderdaad voortdurend in beweging en sommige aanpassingen gaan gepaard met nieuwe beperkingen. Ik denk dan met name aan het nieuwe attributiemodel van Facebook, de update van Apple (iOS 14.4) of het gewijzigde cookiebeheer op browserniveau. Tegelijkertijd beschouwen wij dit als normaal en zelfs gezond in een groeisector.

Bij MKKM passen we ons voortdurend aan deze veranderingen aan. We kunnen daarbij vertrouwen op ons getalenteerde team om oplossingen te bedenken en zo altijd zo veel mogelijk waarde te creëren voor onze klanten. Er is altijd een oplossing. Wij blijven er dan ook heel rustig onder. We zijn klaar om te blijven groeien in deze uitdagende, maar boeiende omgeving.
 
Nog iets aan toe te voegen?
 
Vandaag doet MKKM een eenvoudige belofte: wij genereren groei via sociale netwerken. Dit is in vele sectoren van groot belang, denk maar aan e-commerce, retail, gezondheidszorg, financiën en vastgoed. We hebben een mooi staat van verdienste en implementeerden interne tools en modellen waardoor MKKM een benchmark is geworden voor prestaties via sociale media.
 
Zin in een virtuele koffie of wil je praten over een project of over de evolutie ervan? Maak dan hier een afspraak met Mathieu.

Archief / PARTNER CONTENT