Fr

TECH

ReelShort, de nieuwe lieveling van de app stores

Donderdag 25 Januari 2024

ReelShort, de nieuwe lieveling van de app stores

Een nieuwe Chinese app veroorzaakt heel wat buzz. Haar naam: ReelShort. In de Verenigde Staten is ze al bijna 5 miljoen keer gedownload op een totaal van 16 miljoen downloads wereldwijd. Eind 2023 zou ze TikTok hebben ingehaald op het vlak van maandelijkse downloads.

ReelShort biedt exclusieve tv-series in short form van één tot twee minuten, allemaal in verticaal formaat, de standaard op TikTok. De series doen denken aan Braziliaanse telenovela's, met titels als ‘The Double Life of My Billionaire Husband’, ‘Married at First Sight’ en ‘Never Divorce a Billionaire's Hidden Heiress’.
 
De app is duidelijk ontworpen voor binge-watching en om zoveel mogelijk inkomsten te genereren. Na een eerste gratis aflevering moeten gebruikers eerst een paar ads bekijken vooraleer ze de volgende aflevering kunnen starten. Er is ook een limiet van zeven afleveringen per dag. Daarna moeten ze een abonnement nemen dat tussen de 6 en 100 euro kost, dit naargelang het aantal afleveringen dat ze willen bekijken.

Thomas Angerer (BeInfluence) stelt het groeiende succes van ReelShort vast, maar begrijpt niet “waarom je zou betalen voor Z-series gemaakt door studenten als je Netflix en Disney+ kunt krijgen voor 20 euro per maand of een oneindige hoeveelheid gratis content op TikTok en Insta?” Toch is hij ervan overtuigd dat deze app een mooie toekomst voor zich heeft.

De app is al beschikbaar in Europa en kan dus uitgeprobeerd worden.

Archief / TECH