Fr

INTELLIGENCE

Meer dan 80% van de marketeers integreert streaming in hun plannen

Maandag 8 Mei 2023

Meer dan 80% van de marketeers integreert streaming in hun plannen

Volgens het Marketing Report 2023 van Nielsen dat in december 2022 meer dan 1500 global brand marketeers bevroeg, zegt 84% van de respondenten dat ze nu streamingkanalen in hun mediaplannen integreren.
 
Omdat de economische onzekerheid tegelijk de noodzaak van efficiënte, doelgerichte en meetbare reclamebestedingen versterkt, stellen de auteurs van het rapport ook vast dat 71% van de marketeers het belang van vergelijkbare metingen op alle digitale kanalen benadrukt. Daaraan lijkt het weliswaar nog te ontbreken: slechts 54% van de respondenten zegt vertrouwen te hebben in de efficiëntie van deze kanalen en de mogelijkheden om de ROI te meten.
 
62% zegt bovendien dat ze het moeilijk vinden te weten waar ze moeten investeren om specifieke doelgroepen te bereiken, gezien de brede waaier mediamogelijkheden. Een nog groter percentage (69%) erkent dat de digitale media en het versnipperde bereik in streaming belangrijke uitdagingen betekenen voor het bereiken van hun doelgroepen.
 
Nog volgens het Nielsen-rapport betreffen de prioriteiten van de marketeers customer acquisition, brand awareness, customer retention en customer advocacy.
 
Meer details hier.

Archief / INTELLIGENCE