Fr

INTELLIGENCE

Dentsu Benelux analyseert stijging OOH-bestedingen

Maandag 26 Juni 2023

Begin deze week publiceerde dentsu Benelux zijn OOH trendrapport voor 2023. Het mediabureau verwacht zich aan een voelbare stijging van de OOH-markt in 2023. Die wordt vooral gestimuleerd door het groeiende aantal DOOH-schermen; die vetregenwoordigen momenteel 15% van het aanbod, maar zijn wel goed voor ongeveer 49% van het totale OOH-budget.
 
In verband met deze significante groei neemt het mediabureau zeven trends die daarbij een rol spelen onder de loep. Zo bekijkt dentsu de opmars van retail media, maar ook de impact van holistisc targeting en het belang van een groene toekomst. Ook de waarde van OOH als generator van aandacht komt aan bod, net als de hoge betrouwbaarheidsscore van OOH. OOH maakt het ook mogelijk om op een betaalbare manier creatief te communiceren. Tot slot focust het rapport op de paradigmaverschuiving die de media-industrie ondergaat door de integratie van PDOOH in platformen, de doorbraak van AI in het aansturen van de planning en nieuwe creatieve tools.
 
Ter illustratie van zijn verslag organiseert Dentsu Benelux dit jaar in september opnieuw de Out of Home trendwandeling. Meer info daarover volgt.
 
Het volledige trendrapport ontdek je hier.

Archief / INTELLIGENCE