Fr

INTELLIGENCE

GroupM mikt op groei van 5% in 2024

Maandag 4 December 2023

GroupM mikt op groei van 5% in 2024

De nieuwste editie van het wereldwijde ‘This Year Next Year’ rapport van GroupM maakt gewag van een groei in de reclame-investeringen van 5,8% dit jaar, en 5% in 2024.

De belangrijkste communicatiekanalen voor 2023 blijven digitaal (+9,2%), aangedreven door search (+7,8%) en de retail media (+9,8%), terwijl tv daalt met 1,9%. Voor tv ziet GroupM de komende vijf jaar geen echte heropleving, met een verwachte jaarlijkse groei van slechts een klein procentpunt vanaf 2024. Andere media die terrein verliezen zijn print en audio, met verwachte dalingen van respectievelijk 4,6% en 2,9% voor dit jaar. OOH daarentegen herstelt zich langzaam (+10,3%), maar het zal nog vier jaar duren voordat het medium terugkeert naar het niveau van voor de pandemie, aldus het GroupM-rapport.

De belangrijkste sectoren die bijdragen aan de groei zijn FMCG, automobiel, luxe, tech, media en de platformen (‘digital endemics’).

Archief / INTELLIGENCE