Fr


Close

INTELLIGENCE

YouTube wijst op drie opkomende creatieve trends

Zondag 26 Juni 2022

Google profiteerde van het momentum van de Cannes Lions om zijn jaarlijkse YouTube Culture & Trends rapport en zijn Ads Leaderboard 2021 te onthullen. Die laatste rangschikt de tien populairste reclamevideo’s op zijn platform tussen juni 2021 en mei 2022.

Deze rangschikking is gebaseerd op het aantal views (organisch en betalend), de kijktijd en de publieksretentie. Uit de top tien blijkt niet verrassend dat beroemdheden nog steeds populair zijn en dat muziek in grote mate kan bijdragen tot het succes van een video. Een andere bevinding, die verband houdt met de periode, is dat de spots die inspelen op de terugkeer naar het ‘normale leven’ hoge toppen scheerden, zoals de Apple-film ‘Escape from the office’.

In het Culture & Trends rapport wordt de opkomst van drie trends met betrekking tot de popcultuur en Gen Z beschreven: creativiteit werd community-based, multi-format en responsief: hier te lezen, of hier als je het liever wil zien en horen.

Archief / INTELLIGENCE