Fr

INTELLIGENCE

UMA Benchmark Digital: 28% in 2020

Donderdag 18 Februari 2021

UMA Benchmark Digital: 28% in 2020

De Digital Media Investments Benchmark van de UMA pakt uit met een nieuwe levering. Deze keer gaan de gegevens over het hele jaar 2020. Volgens het onderzoek van de mediabureaus vertegenwoordigt digital 28,1% van de reclamebestedingen.  

De gegevens van de UMA-barometer worden overigens nauwkeuriger: naast de UMA-leden en het trio pure players bestaande uit AdSomeNoise, blue2purple en Pivot die al aan de studie deelnamen, doet nu ook Ogilvy Social.Lab mee.  

Bij de 44 bestudeerde sectoren stellen de auteurs van het onderzoek heel uitgesproken verschillen vast; de vijf grootste digitale adverteerders vertegenwoordigen samen 59% van de online bestedingen.
Op basis van de gebruikte kanalen en in marktaandeel flirt display met 30% en gaat vooraf aan Social (25,3%), Vidéo (21,5%) en SEA (19,1%).  

De UMA wijst erop dat door de evolutie van de perimeter en de granulariteit van de reporting tijdens het afgelopen jaar, deze benchmark voor 2020 niet overeenstemt met de som van de trimestriële verslagen.

Archief / INTELLIGENCE