Fr

INTELLIGENCE

P² + C = 5: De winnende formule voor de juiste combinatie van OOH en televisie

Zondag 18 Oktober 2020

P² + C = 5: De winnende formule voor de juiste combinatie van OOH en televisie

Neen, we zijn niet opeens van discipline veranderd bij MM. ‘P² + C = 5 is de titel van het nieuwe boek dat Justin Gibbons vorige week voorstelde tijdens een seminarie van JCDecaux. Het boek claimt een nieuwe formule voor post-Covid mediaplanning.

Die vertrekt van de juiste combinatie tussen public (OOH en TV) en private (mobile) screen met de C van creative contribution, met het gebruik van ‘distinctive assets’, waarbij de juiste context en boodschap nog veel efficiënter maakt. Vijf is de uitkomst die aangeeft dat Attention en Memory een centrale plaats innemen in Trust om Awareness, Consideration en Activation te genereren. Consideration is daarbij de ‘golden metric’ die de link legt tussen awareness en conversie in een streven naar effectiveness.

“Zo moeten we omgaan met een ‘new different’ in plaats van een ‘new normal’”, aldus de auteur. “Dit boek is een oproep om in actie te schieten. Het is ook een wake-up call over de kloof tussen wat mediaplanners weten wat de beste praktijken zijn bij het creëren van duurzame merken, zoals geformuleerd door vooraanstaande marketingexperts als Binet, Field en Byron Sharp, en wat er feitelijk gebeurt op mediadepartementen die zich uitsluitend focussen op ROI op korte termijn. In onze snel veranderende wereld analyseert het hoe merken kunnen gedijen en zich op een duurzame manier kunnen ontwikkelen. Dit is het moment om de manier waarop we aan marketing doen opnieuw te evalueren en uit te vinden."

Tegelijk kondigde JCDecaux de lancering aan van PULSE 2020, de Europese barometer in samenwerking met Kantar die veranderingen in gedrag, consumentenvertrouwen en mediaconsumptie opspoort in het Verenigd Koninkrijk, Duitsland en Frankrijk.

Archief / INTELLIGENCE